Ett bra initiativ tycker jag så här rent spontant. Det finns ju trots allt en del alternativ även om bly är bra tungt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förbud mot blysänken
Collapse
X
-
Förbud mot blysänken
Ett bra initiativ tycker jag så här rent spontant. Det finns ju trots allt en del alternativ även om bly är bra tungt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/FiskesnackcomTaggar: Ingen
-
Jag instämmer! Känns ganska knäppt att man bidrar till att sprida ut så mycket bly i naturen! Med ett förbud kommer vi ju få en massa alternativ, ofta är det nog inga problem då man ändå inte vill ha ett så tungt drag och sänken kan ju få variera i storlek. Kan tänka mig att vrakfisket blir lite svårare! Där gäller det ju att det är tungt! vad ska man använda? Guld? Wolfram? hehe Blir dyrt i längden!Senast ändrad av theoneandonly; 2007-04-20, 16:40.Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Det är ett bra förslag som vi får hoppas blir antaget ... fast det lär inte bli lätt att kontrollera att användningen upphör ... men försvinner blysänkena ur handeln lär de ju också med tiden ta slut i fiskeväskorna.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Som jägare borde jag bli förbannad över ytterligare ett blyförbud, - men icke det! Jag är bara förvånad över att det tog så lång tid att komma fram till att man kunde förbjuda blysänken. Det finns ju redan bra alternativ. Där behövde man ju inte hasta fram ett ogenomtänkt förbud, som i fallet med jaktammunition.
Kommentera
-
Har inte köpt sänken på flera år.. Är det stor prisskillnad mellan miljö och blysänken ?Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggFattar inte att blyet redan är bort, snåla och kortsiktigt tänkade sportfiskare som ser till att det finns kvar!
Det finns miljövänliga sänken sedan flera år tillbaks, men ingen köper dom...
Kommentera
-
Yes, men det beror antagligen på att det tillverkas i mindre serier för att ingen köper dom?Ursprungligen postat av jojje84 Visa inläggHar inte köpt sänken på flera år.. Är det stor prisskillnad mellan miljö och blysänken ?sigpic
Kommentera
-
Hur blir det med de små splitthagel-sänkena om man inte får använda bly, någon som vet? Typ nr 6, 8, 10 osv
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar