jag ska ner och tävla men jag kommer nog inte få upp fler än 10st så dom äter man men dom så kallade "sportfiskarna" som drar upp 90 st på några timmar och äter 10 st e riktiga jubelidioter
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Horngäddetävling
Collapse
X
-
Ändring av regler...
Kanske läge att ändra reglerna så att den med längst total mängd horngädda vinner, dvs längst sammanlagd längd... Kolla på FJ´s 100-klubb tex. Funkar ju utmärkt.
Hur man ska göra rent praktskt är väl svårare men allt är möjligt bara man vill det tillräckligt mycket har nån lärt mig.
Kommentera
-
på vilket sätt hjälper detta?? man kommer ju fortfarande sträva efter att dra upp så många som möjligt, desto fler näbbisar desto längre sammanlagd längd.. eller?Ursprungligen postat av etnica77 Visa inläggKanske läge att ändra reglerna så att den med längst total mängd horngädda vinner, dvs längst sammanlagd längd... Kolla på FJ´s 100-klubb tex. Funkar ju utmärkt.
Hur man ska göra rent praktskt är väl svårare men allt är möjligt bara man vill det tillräckligt mycket har nån lärt mig.
Kommentera
-
Tja, han menar nog att man skulle fota dem liggandes bredvid en måttstock men det funkar ju inte med horngäddor eftersom de:Ursprungligen postat av fogelberg Visa inläggpå vilket sätt hjälper detta?? man kommer ju fortfarande sträva efter att dra upp så många som möjligt, desto fler näbbisar desto längre sammanlagd längd.. eller?
1. är helvilda och inte slutar sprattla förrän det är försent och
2. är så känsliga att de inte fixar C&R något vidare.
Nej - att inte tävla är nog enda lösningen för horngädda.
Kommentera
-
Äh bojkota direkt. Hm men hur går det till på pimpeltävlingar föresten??? Vem sätter i sig 100 mini borrar..hm jaja äh strunta i och va med.. Varför ska man va med om man va med och ta max tio fiskar. Kan man ju lika bra åka och fiska själv för det höga nöjets skull. Sen att ta upp 100 fisk är ju sjukt
. Så strunta i det i stället...
Kommentera
-
det är precis vad jag menar inget fel på fisketävlingar men att ta upp massvis med fisk som sedan slängs på sophögen det är sjuktUrsprungligen postat av MårtenS Visa inläggAtt man drog up tonvis med pigghaj förr, det försvarar väl knappast att man idag när man vet bättre, fortfarande annordnar tävlingar som går ut på att slakta så mycket fisk som möjligt.
Kommentera
-
Självklart ska man inte döda och mäta dem. Det hade ju varit exakt samma sak. Mmm, längst sammanlagd längd.Ursprungligen postat av fogelberg Visa inläggpå vilket sätt hjälper detta?? man kommer ju fortfarande sträva efter att dra upp så många som möjligt, desto fler näbbisar desto längre sammanlagd längd.. eller?
Det var också det jag menade med att det var svårt att få det att funka. Att fota eller att få dem mätta av kontrollant är alternativ men kanske har Hejan rätt - att inte tävla är enda lösningen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar