Där jag bor finns en liten sjö som heter vissboda. Egentligen vet jag inte om man kan kalla det en sjö pga av storlekn (asså väldigt liten) men iaf så har jag sett lite små aborrar snurra omkring vid sjön och vet att man inte får fiska i sjön pga av att gubben som äger sjön tror att sjön skulle kunna bli förstörd då...(han e väldigt gammal ;D ) iaf så tog jag extra spolen till mitt ul spö och span på 20 meter Fireline kanske i 0.10 och satte på en liten twintail jigg =).. och begav mig ner för lite tjuvfiske =P.. fick upp nåra små och tappa nåra va lite svårt att göra mott hugg =P med armen.. men nu till det roliga .... efter ett tag så kommer det en stor fisk jag vart helt extas "VA E DET DÄR" tänkte jag och eftersom som vattnet e så klart så ser man väldigt bra efter ett tag kunde jag se att det va en sutare på kanske 1 kg hade ingen anning om att det fanns sutare i den lilla sjön =)... och efter en stund till kommer det två till =P i samma storlek =)..... men som synd va så va dom inte så sugna på min jigg =P..... men en sak är säker nu blire garanterat mer tjuvfiske =P hoppas bara det går att fiska sutare på natten =) .......
Ha Ett Rikigt skitfiske på er =)
Ha Ett Rikigt skitfiske på er =)

Kommentera