Fjällfiske??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjällfiske???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fjällfiske???

Jag bor i Skåne och är sugen på fjällfiske efter öring och harr. Jag är även student och har inte fett med pengar.

Vad kostar det med en fjälltur på en vecka, billig variant med tält och egen matlagning osv? Kan man flyga upp eller bör man ha bilen med sig för tt åka runt till vatten?

Tacksam för svar med bra tips på strömt vatten

halloj där , jag är från norrbotten boden/råneå o brukar jobba som fiskeguide i olika fjäll delar . du har alltid saatihaure/stora sjöfallet bra med harr/öring&röding helt okey fiske med fiskar upp på en 2-3 kg o på fluga är de ju gött men det är väldigt kargt område bara sten o berg . sen finns de även arjeplogsfjällen riktigt bra kring miekaks området men dock finns det en camp där som vill att man bor på fiskecampen o då blir de dyrt . men det finns alltid massa olika ställen . du kan alltid ringa gunnar vestrin vettja tror att ja har hans nummer här någon stans ... ^^
    http://www.screamers.se

Kommentera

Vill du komma undan billigt är mitt förslag att du tar ditt tält stoppar in det i bilen och åker upp till sysslebäck i värmland. Där rinner klarälven och den har levererat varenda gång jag vart där. Det finns bra med både harr och öring i den.
      Jag vet att det inte är riktigt fjällfiske men det är ett bra alternativ om man vill hålla nere kostnaderna och slippa köra 100 mil till för att få doppa linan.
      Fiskebuddhisten

Kommentera

Klarälven låter helt klart spännande och bra för en fattig student, finns det någon bra hemsida där man kan hitta info om fisket där och hur det ser ut...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 472 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art