Järfälla fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järfälla fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Järfälla fiske

    Nu på söndag ska jag ut till Steket i Järfälla , jag undrar om ngn av er har varit där och vet vad man ska satsa på , ( gös eller abborre) och vilka metoder man ska köra .. ?

    Ska köra från land , inte från båt..

    Några heta beten , tex jiggar , wobblers.. ?

    Vet inte riktigt om dt är Steket eller Stäket sjön heter .. rätta mig om jag har fel

    Mvh // Adam

  • #2
    just nu har mete med mört funkat på gösen där, klättra ner under bron som alla. Förr funkade sink & draw bra på gös & gädda, löjan är lättfångad i kanalen. Fick en del borre där, mest på mete eller spinnare (vibrax 2-3). Vet dock ej om borrefisket är bra än men gissar att det är dåligt med större ex...

    Kommentera


    • #3
      Låter jäkligt intressant faktist Förstår inte riktigt, är det ett känt fiskeställe eller? Efterssom du skrev ''klättra ner under bron som alla'', lät som det va fullt med folk där x) Skulle va kul att få nån gös

      - Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

      Kommentera


      • #4
        jodå det är ett gammalt ställe som förr om åren var hyfsat fiske kring. Många ål/gös/borrepass har det blivit där...men det ligger lite väl långt från Götet ;O)

        Kommentera


        • #5
          Jo de e jag som svamlar i nattmössan ba HAHA! Tack ändå

          - Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

          Kommentera


          • #6
            Bra med lake ocksa i varje fall en gang i tiden. I maj nar norsen leker om de finns kvar?

            Kommentera


            • #7
              vilka drag ska man köra där då ?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                Bra med lake ocksa i varje fall en gang i tiden. I maj nar norsen leker om de finns kvar?
                Jeppers en gång i tiden... har dock inte upplevt lakeracen där på evigheter. Möjligt attman kan lyckas om man prickar in rätt när norsen är uppe? Finns dock en del kvar hela året pga små uschliga insekter med klor...

                Kommentera


                • #9
                  jag var där i torsdags vi fick mycke fin abborre runt bropelarna på högra sidan om du har näsan mot järnvägsbron vi fiskade från båt men det går nog att ta dom från land oxo prova gul/vit wippspinnare 10g fick nästan bara på den lite på relaxjigg oxo skitfiske påre
                  Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

                  http://www.kingofmälaren.se/

                  http://xn--kingofmlaren-mcb.se

                  www.huntyardberras.com

                  www.bjerks.se

                  http://leech4you.se/


                  Fångstgaranti

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag skulle nog kunna skriva en roman om stäketsbron. På senare 90-tal så gick det riktigt grov abborre där. Min topp är 1,53 men jag har hört att det fångats över 2. En annan skröna är att det tagits en 22 kg gädda där. (vem vet... den lär varit stor i vilket fall) För absolut bästa framgång bör du ha ett kastnät och fånga löja och meta med. Abborrarna där har varit med om en del och går inte på när det sticker ut en krok ut gapet på löjan. Vad du får göra är att daska till dem några gånger så dom är halvt döda och använta en så liten krok som möjligt. Jag brukar använda torrflugekrok och inte mer än 0,15 nylon lina. Stå på "kungsängensidan" (den sidan som är närmast kungsängen). Placera löjan precis vid bropelaren (under metallen man kan gå på) Där brukar även en gädda dyka upp i 5 kg klassen. Om du vill ha gädda så går du längst ut på gången (mot e 18) och kastar in mot vegetationen. Finns en gammal trädstam där som det brukar funka bra vid. Har aldrig riktat fisket till ål eller gös men de finns. Ibland (det märker du efter ett eller två kast) så funkar dubbelstjärtat jigg, vit eller gul med rött huvud. Fiska jäms med botten. Fråga om du vill veta något speciellt ang gädda eller abbore vid stäket......
                    sigpic

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 638 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 468 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 583 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X