Hej är det nån som har erfarenhet av lowrance lms 522c igps
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance LMS522C IGPS
Collapse
X
-
Jag undrar det samma någon som har erfarenhet
-
Ok, det är en med intern antenn. Hajade inte det när vi snackade nyss. Jag ryggade lite för det eftersom det snackats en hel del om att det kan bli dålig täckning till satelliterna med inbyggd. speciellt om det är något ivägen. Vindruta kan räcka för att mottagning ska bli dålig, enligt amerikanska forum. Försäljare säger att det är inga problem, men googlar man på modellnamnet och problems t.ex så hittar man en hel del missnöjda amerikanska kunder..._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
köpte ett 522 men har inte hunnit testa det. De interna antennerna är skitbra dock. Så länge du inte har tjockt tak ovanför behöver du inte oroa dig.
Wizkid och Modemgurka har oxå detta lod!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Lod
Precis som Push-up säger så har jag ett sådant lod. Jag har kört med det i ca två månader och det är monterat på pulpiten i min buster. Lodet har då fri "sikt" mot satelliterna. Det har fungerat utmärkt på det hela taget. Men har du några frågor så hör av dig så skall jag försöka svara.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Olof Visa inläggOk, det är en med intern antenn. Hajade inte det när vi snackade nyss. Jag ryggade lite för det eftersom det snackats en hel del om att det kan bli dålig täckning till satelliterna med inbyggd. speciellt om det är något ivägen. Vindruta kan räcka för att mottagning ska bli dålig, enligt amerikanska forum. Försäljare säger att det är inga problem, men googlar man på modellnamnet och problems t.ex så hittar man en hel del missnöjda amerikanska kunder...sigpic
Kommentera
-
Hade det varit mycket knas hade det inte sålts så förbaskat mycket lod med intern antenn, handgps:er, vägnavigatorer mm mm som oxå har intern GPS.
Har även upplevt själv externa givare som inte fungerat som de ska, det har då lixom dem med inbyggd antenn varit helt vanliga satellitstörningar och GPS:en har då fåt söka och ladda om nya. Ett fullt normalt preblem som en liten GPS inte kan göra något åt.
Sedan är en viktig fråga, varför har inte de som tyckt intern givare varit bra och varför.
Har det haft med störningar i sändning att göra eller tycker de inte nogrannheten varit bra. Har det varit med dagens 2007 års GPS:er eller med 2-5-10 år äldre moduler.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Intern vs extern...
Ursprungligen postat av Push-Up Visa inläggHade det varit mycket knas hade det inte sålts så förbaskat mycket lod med intern antenn, handgps:er, vägnavigatorer mm mm som oxå har intern GPS.
Har även upplevt själv externa givare som inte fungerat som de ska, det har då lixom dem med inbyggd antenn varit helt vanliga satellitstörningar och GPS:en har då fåt söka och ladda om nya. Ett fullt normalt preblem som en liten GPS inte kan göra något åt.
Sedan är en viktig fråga, varför har inte de som tyckt intern givare varit bra och varför.
Har det haft med störningar i sändning att göra eller tycker de inte nogrannheten varit bra. Har det varit med dagens 2007 års GPS:er eller med 2-5-10 år äldre moduler.
Håller till fullo med "Push-up". Kör en Garminenhet med intern i en HT-båt, riktad mot/genom en vindruta, fungerar ypperligt. Körde för 2v sedan en 3-dagars på vättern med en betydlig kraftigare Lowrancemaskin försedd med extern, fungerade märkbart sämre! Så länge det är kvalitetsmaskiner det är frågan om kvittar extern/intern då det inte är mer än en plexiruta fallet gäller...
Lycka till!
Kommentera
-
Hade med en hand GPS med intern antenn i min båt i somras och det var inga som helst problem med mottagning vid förarplatsen som ändå är under tak.
Har själv en Lowrance 7200c med extern antenn och ska köpa ett 510c ekolod under vintern.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 450 visningar
1 gilla