Köpte linan för ett tag sedan, dock inte fått något stort på den max 5kg och det höll den för vilket överträffade mina förväntningar. Har dock en tendens att bli lite "lurvig" vilket förmodligen reducerar livslängden på den, har dock fungerat i 3 månader, skall tilläggas att jag inte använder den rullen speciellt mycket.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Biltemas fiskelina
Collapse
X
-
-
Testade Biltemas superlina, den oflätade sig här och var som resultera i trassel redan första timmen. Något som inte hänt med andra flätade jag har.
Men, jag klagade, inget kvitto - ingen lina hade jag med mig heller och fick ett tillgodokvitto helt utan problem.
Skitlina - Jätte bra bemötande!
Kommentera
-
Har provat Biltemas lina. Den fransar och kastar inte bra.
Däremot tycker jag nylonlinan är helt ok.
Sen så köper jag mycket betesaskar där som är väldigt billiga och bra.
Gillar även deras haspelspön. Har en 8 fotare som jag fått dragit mycket havsöring och abborre på.
Kommentera
-
jag kör inte med deras linor utan jag kör oftast med fireline eller rt linan de funkar bra tkr jag! men jag tror nog inte att det är någon större fara på linan om har två olika och har den i slutet (närmast spolen). för det enda jag köper där då är blyhagel lr nått sånt sen lite krok och de sakerna är det inget större fel på. men jag skulle nog ändå köpt en "finare" lina pga du vet inte riktigt vad du köper om man säger så. det finns ju alltid en lina av alla där som kanske håller jätte bra medans de andra är skit...men det är kanske den risken man tar men jag skulle ändå rekomendera att köpa en "riktig" lina om man får säga så!
Kommentera
-
Jag skulle absolut inte ta risken att råka spola på undemålig lina bara för att spara några kronor, särskilt inte till havsfisket. En bra lina och noggranna knutar är a och o. Rekommenderar PP 0,23 istället.Ursprungligen postat av oddcurve Visa inläggPå biltema finns det tvinnad lina till väldigt låga priser.
Dyneema fiskelina 200 m 0,3 12,7 kg för 99kr.
Finns även 0,14 och 0,21.
Nu till frågan:
Är det någon som provat dessa linor, de verkar ju riktigt prisvärda.
Ska ju o havsfiska om ett tag, o då är det alltid gött med massa lina på rullen, men gärna inte för 2kr /metern. tänkte om det verkligen är någon större skillnad på denna linan än den man köper hos fiskeaffärn.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerry90 Visa inläggdet enda jag köper där då är blyhagel lr nått sånt sen lite krok och de sakerna är det inget större fel på.
Krok är bland de få saker som jag aldrig skulle få för mig att testa billiga märken på...
Kommentera
-
Helt sant! En bra lina tex PP har man länge, det tjänar man påUrsprungligen postat av BBRF Visa inläggJag skulle absolut inte ta risken att råka spola på undemålig lina bara för att spara några kronor, särskilt inte till havsfisket. En bra lina och noggranna knutar är a och o. Rekommenderar PP 0,23 istället.
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar