Biltemas fiskelina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltemas fiskelina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte linan för ett tag sedan, dock inte fått något stort på den max 5kg och det höll den för vilket överträffade mina förväntningar. Har dock en tendens att bli lite "lurvig" vilket förmodligen reducerar livslängden på den, har dock fungerat i 3 månader, skall tilläggas att jag inte använder den rullen speciellt mycket.
    Johan Johannesson
    www.s-29.se
    johan[att]s-29.se

Kommentera

ja har biltemas flätlina 0,14 på min ul rulle och brottsstyrkan e de väl ingen fara med däremot så fransar och flätar upp sig väldigt mycke. men kan ju bero på att jag nästan bara kör med spinnare

Kommentera

Jag kör med Biltemas flätlina. 0,21 vid spätte mete på sundet.. Funkar utmärkt.

Kommentera

Testade Biltemas superlina, den oflätade sig här och var som resultera i trassel redan första timmen. Något som inte hänt med andra flätade jag har.

Men, jag klagade, inget kvitto - ingen lina hade jag med mig heller och fick ett tillgodokvitto helt utan problem.

Skitlina - Jätte bra bemötande!
          [FONT=Comic Sans MS]Skit fiske var det![/FONT]

/Team Abbe ><>

http://team-abbe.spaces.live.com

Kommentera

Har provat Biltemas lina. Den fransar och kastar inte bra.
            Däremot tycker jag nylonlinan är helt ok.
            Sen så köper jag mycket betesaskar där som är väldigt billiga och bra.
            Gillar även deras haspelspön. Har en 8 fotare som jag fått dragit mycket havsöring och abborre på.

Kommentera

jag kör inte med deras linor utan jag kör oftast med fireline eller rt linan de funkar bra tkr jag! men jag tror nog inte att det är någon större fara på linan om har två olika och har den i slutet (närmast spolen). för det enda jag köper där då är blyhagel lr nått sånt sen lite krok och de sakerna är det inget större fel på. men jag skulle nog ändå köpt en "finare" lina pga du vet inte riktigt vad du köper om man säger så. det finns ju alltid en lina av alla där som kanske håller jätte bra medans de andra är skit...men det är kanske den risken man tar men jag skulle ändå rekomendera att köpa en "riktig" lina om man får säga så!

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg
                På biltema finns det tvinnad lina till väldigt låga priser.
                Dyneema fiskelina 200 m 0,3 12,7 kg för 99kr.
                Finns även 0,14 och 0,21.

Nu till frågan:

Är det någon som provat dessa linor, de verkar ju riktigt prisvärda.
                Ska ju o havsfiska om ett tag, o då är det alltid gött med massa lina på rullen, men gärna inte för 2kr /metern. tänkte om det verkligen är någon större skillnad på denna linan än den man köper hos fiskeaffärn.
                Jag skulle absolut inte ta risken att råka spola på undemålig lina bara för att spara några kronor, särskilt inte till havsfisket. En bra lina och noggranna knutar är a och o. Rekommenderar PP 0,23 istället.
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av jerry90 Visa inlägg
                  det enda jag köper där då är blyhagel lr nått sånt sen lite krok och de sakerna är det inget större fel på.

Krok är bland de få saker som jag aldrig skulle få för mig att testa billiga märken på...

Kommentera

jaja men de funkar trots allt..men de har jag då bara till mört osv...men det var oftast förr nu kör jag mestadels med kamasan rakt över till svenskt fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                      Jag skulle absolut inte ta risken att råka spola på undemålig lina bara för att spara några kronor, särskilt inte till havsfisket. En bra lina och noggranna knutar är a och o. Rekommenderar PP 0,23 istället.
                      Helt sant! En bra lina tex PP har man länge, det tjänar man på
                      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 127 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen