Paviken Gotland grr... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Paviken Gotland grr...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Paviken Gotland grr...

    Måste bara yttra mig..
    Jag tycker att det är totalt vidrigt med en fiskeavgift dom har i Paviken.
    Det skryts om specimenrudor och stora gäddor o allt.. men änsålänge har jag hittat 3 ställen att kasta ut på. och 2 av dem måste du egentligen ha stövlat för att kunna få till ett hyffsat kast..

    Är det bara jag som tycker att det är faktiskt rätt dåligt med platser för fiske i Paviken?

    Nu är det ju såhär att man kanske kan tycka att det är helt ok att betala en avgift om man nu får en fish of a lifetime. och om man gör fler fiskeställen kan det kanske skada fisken..
    Fasen.. jag är kluven...

    Hur känner ni för platsen?

  • #2
    Så dyrt är det väl inte? Jo, Paviken är inte helt lättfiskad, det är sant...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

    Kommentera


    • #3
      jag har inte varit där, men jag fattar heller inte riktigt problemet? Hade du förväntat dig att det bara skulle vara gå ner och sätta sig på en brygga och plocka 3 kgs rudan ?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        jag har inte varit där, men jag fattar heller inte riktigt problemet? Hade du förväntat dig att det bara skulle vara gå ner och sätta sig på en brygga och plocka 3 kgs rudan ?
        Jepp! Samtidigt som det skall vara gratis! Jag har hört att man kan hyra guide som vevar upp och krokar av också, stämmer det?
        sigpic

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Azazeal Visa inlägg
          Måste bara yttra mig..
          Jag tycker att det är totalt vidrigt med en fiskeavgift dom har i Paviken.
          Det skryts om specimenrudor och stora gäddor o allt.. men änsålänge har jag hittat 3 ställen att kasta ut på. och 2 av dem måste du egentligen ha stövlat för att kunna få till ett hyffsat kast..

          Är det bara jag som tycker att det är faktiskt rätt dåligt med platser för fiske i Paviken?

          Nu är det ju såhär att man kanske kan tycka att det är helt ok att betala en avgift om man nu får en fish of a lifetime. och om man gör fler fiskeställen kan det kanske skada fisken..
          Fasen.. jag är kluven...

          Hur känner ni för platsen?
          Vad kostar det?

          Kommentera


          • #6
            Ett par hundra för ett årskort har jag för mig, står inget på www.paviken.se
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              jag har inte varit där, men jag fattar heller inte riktigt problemet? Hade du förväntat dig att det bara skulle vara gå ner och sätta sig på en brygga och plocka 3 kgs rudan ?

              Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Jepp! Samtidigt som det skall vara gratis! Jag har hört att man kan hyra guide som vevar upp och krokar av också, stämmer det?

              Oj, tänka sig vad roliga och trevliga ni var. Vilken chock jag fick, när jag såg era svar. Det har aaaaaldrig hänt tidigare på denna sidan, att det ploppat upp några riktigt trevligt sarkastiska svar nångång! Så originella ni är! 5 poäng!


              Men för att nu ändå svara, så nej jag förväntade mig inte att plocka upp en stor fisk bara sådär, och ärligt talat hade jag skitit i om där var guide eller inte. Roliga svar va, grabbar? riktigt lyckade kommentarer ni skrev nu då..
              Men ja, ni kan nog inte ha varit där.

              Det har sagts att pengarna man nu betalar, ska gå till vård utav sjön och även att bryggor ska sättas ut, har jag hört.

              För att förklara lite hur fiskeläget ser ut så finns där 3 "armar" utav stenar som går ut i vattnet. Dessa armar är gammla murar för kreaturen som går omkring på fältet bakom. Dessa murar är sedan länge förfallna, så det är mer en länga samlad sten, snarare än en mur.
              Dessa armar slutar ungefär vid vattenbrynet (vissa stenar ligger utspridda i vattnet lite längre ut)
              Vid armarna finns där nu gluggar i vassen som man ska kunna kasta ut.. dessa gluggar är ca 1-3m. Vilket låter rätt stort iofs.
              Men dessa gluggar ligger ca 5-6 m ut i vattnet vilket då kortar ner området att kasta på.
              För att kunna kasta ut, måste du egentligen treva dig fram på en massa stenar som ligger i vattnet för att få ett någorlunda bra kast. Om du nu inte har stövlar. Men detta hjälps inte såvärst mycket.
              Botten i Paviken är nämligen riktigt... riiiiktigt lerig.. Och ni som inte har varit där har absolut ingen uppfattning hur lerigt och kladdigt det kan bli om det dessutom regnat lite Har sett någon bild på Noyman när han är där o leker.. så fråga honom om ni nu inte litar på mig...... eller alessandro för den delen.

              Det kanske inte låter så hemskt det jag skrivit, och av någon underlig känsla tror jag inte att ni som klagat ens orkat läsa igenom det. Psych!
              Men Paviken är rätt stort, och man kan inte komma ner till vattnet på något annat ställe. Det är "träskmark" runtom, med stora stora vasspartier.

              Jag bara tycker att de nu som kräver att man ska betala, skulle kunna visa att de faktiskt går till nånting annat än ner i fickorna.. För jag har då inte sett nån aktivitet.. det syns alldeles för dåligt.

              Förresten.. såhär i efterhand.. fattar jag inte ens varför jag tog mig åt, det lilla som jag gjorde, av era kommentarer. så löjligt skrivet av er. Men ni är väl för "stora" för att kunna ta åt er, det rinner väl av som vattnet på en gås.

              Kommentera


              • #8
                jag var inte sarkastisk. Jag undrar om du trodde att det skulle vara lättfiskat. Jag tycker att det är bra om man inte kan fiska överallt. Rudan behöver la också lite space. Dessutom är det ju en fågelsjö, om jag fattat det rätt.

                Kommentera


                • #9
                  Nej, det har jag nog inte trott att det skulle vara. Jag anmärkte väl bara det att man betalar åt något man inte ser resultat på. Det syns alldeles för dåligt att man lägger pengar åt sjön. Visst dom har en fin hemsida, och i sommras trycktes det upp nya skyltar som sattes upp. Men dit kan väl knappast alla pengar gått?
                  Många av skyltarna har dessutom blivit nerrivna nu, tyvärr.

                  Rudan ska absolut ha sitt eget space, och paviken är vad som då kallas en fågelsjö. Och att göra 2 bryggor kan kanske göra att man kommer närmre inpå fisken och på så sätt också gör situationen sämre för fisken..

                  Men det känns hutlöst om man tänker sig att 4 kompisar ska till "det kända paviken" för att fiska, så kan 2, knappt 3 av dom få ett någorlunda fiske. för 50 kr/gång tror jag det är nu.
                  Och detta är dessutom bara om dom själva är "har" sjön. Om där redan står en person så blir det trångt som in i helvete.
                  Det känns jävligt onödigt att betala 50kr för att gå ner o titta på sjön och säga "nehe.. här kan man inte fiska"..
                  Och dom som nu säljer fiskekorten är inte dom trevligaste, i min uppfattning. Det är alltså personligt, så det behöver inte alls vara så för alla andra.
                  Men dom har väl fått nog av fiskare som kommit och klagat över åren dom med..

                  Men som sagt, jag är kluven.. Om man hade gjort åtminstone 1 brygga, hade man fått igen de pengar man lagt på bryggan jävligt snabbt och kunnat lagt nya pengar på nya skyltar ... :P

                  Kommentera


                  • #10
                    oh herregud.. 50 spänn är ju ingenting. På med vadarbyxor och "dig some dirt" för tusan. Du skriver i första inlägget att man inte kan komma till vissa platser utan stövlar. Då är det väl helt enkelt bara att ta på sig stövlar?

                    Om fiskekortsförsäljarna är trevliga eller inte har jag ingen aning om.

                    Men som sagt, om du ska ha nått tips är mitt, vadarbyxor.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 566 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 334 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 318 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 557 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X