Ursprungligen postat av MetarN
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"välj mellan mig och ditt j"#¤la fiske!!"
Collapse
X
-
Min fru är mycket förstående, tack o lov och det är en av anledningarna att jag älskar henne så högt, och var hon inte det skulle det aldrig vara mitt problem. Min personliga frihet kommer alltid först när jag befinner mig i en relation (vilket även stimulera min lust att ge tillbaka till frun i form av tid, uppskattning och uppmärksamhet) och gjorde den inte det skulle jag aldrig i livet trivas i relationen och lämna den. Så enkelt är det!
-
Njuta hellre att man inte behöver göra ALLT tillsammans - då uppskattas tiden man har tillsammans ännu merUrsprungligen postat av Svanholm Visa inläggHur får ni era respektive att haka på att fiska? Min sambo tycker fiskarna ser fula och äckliga ut.
Hon älskar maten dock men vågar inte rensa en fisk.
Kommentera
-
-
-
Ibland undrar jag vad min fru håller på med när jag fiskar... Vi bor sommartid precis bredvid sjön där min båt guppar vid bryggan. Är det så att jag inte ä riktigt sugen någon dag så är hon genast framme och föser på att jag ska ut. Jag har föreslagit att hon ska hänga med ut, men gensvaret är definitivt svagt. Kanske dags att installera övervakningskamera
Skämt åsido känner jag mig privilegierad så till den milda grad att jag understundom erbjuder mig att hänga på elmotorn för en stilla ljudlös trollingtur där hon kan ägna sig åt sitt favoritfiske, att, som hon säger, ro mask. En metkrok i änden på en lina på et pimpelspö. Och så en mask, förstås...
Det jäkliga är att om vi inte får fisk på något annat så sitter det en borre på hennes mask innan vi ens nått ut ur hemmaviken.
Kommentera
-
Skrev mitt ovanstående inlägg innan jag läst hela tråden... Har tidigare hängt på ett forum som heter Sporthoj.com. När jag hamnade på fiskesnack kände jag genast en betydligt mognare atmosfär. Har aldrig sett en ny tjej välkomnas med "Ligga!?" t ex. Men när jag nu läst den här tråden ser jag att de pubertala yttringarna är nästan lika markanta här som bland "räserknuttarna". Ett förhållande som tvingar fram sådana ultimatum är naturligtvis skit, men OM skulle jag väl välja kärleken framför något annat! Hoppas att era tjejer inte läser detta, ni som påstår något annat...
Kommentera
-
Min fru gnäller aldrig på att jag fiskar så länge jag får fisk hon kan äta, hon har dock förbaskat svårt att förstå varför man slänger i fisk som går att äta bara för det är fel art, ännu mer irriterad blir hon när man avsiktligt drar upp fisk som man inte tänker spara.Min sambo älskar fiske och står ut med att jag fiskar flera timmar i sträck
Hon är Asiat så ibland skär det sig i synen på fiske men det flyter problemfritt till 95%
När det är säsong för Hd och Abborre brukar hon följa med, det blir även några familjeutflykter med Turbåtarna i Öresund varje år...
Hennes grabb börjar bli lika fisketokig som jag vilket underlättar vid köp av ny fiskeutrustning, då kan jag ge honom en del kul rullar och spö som jag sedan lånar av honom
Hon blev irriterad när jag förklarade för henne att min krom-raket hållit sig bättre en henne genom åren trots flitigare användande och mindre service/underhåll.
Kan inte förstå varför hon blev irriterad när jag konstaterade fakta
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar