Fladen Warbird - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen Warbird

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag brukar ha ett fladen warbird med mig som reserv spö, det är ett helt okej spö.
    Min granne använder sitt ganska mycket och han är nöjd.
    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
    Full fart spar tid
    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Har ett Warbird, förutom att en av ringarna dog ganska så direkt så har jag inte så mycket att klaga på... man får det man betalar för kan man väl säga. Däremot så köpte jag en rulle för havsfiske som tydligen inte gillar saltvatten, där kan man ju undra lite vad som händer kanske... lite som att tillverka ett flöte som inte flyter i mina ögon.

Kommentera

Jag har ett Fladen Warbird 390cm 50-150gr, det har fått gå hårt i västerhavet med 100grams bly och Amba 6500 CT. Inget att invända mot det spöt, jag har tagit i ordentligt och det jobbar bra när jag kastar, tror det är svårt att knäcka det! Det är klart att ringarnas stativ har börjat ärga lite efter två år men jag har ju aldrig sköljt av det(har inte tid, rullvården tar för lång tid ) och rullfästet känns lite plastigt men det har hållt än så länge.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Åter till frågan?

Ursprungligen postat av Mangeson Visa inlägg
          Tja.

Någon som har erfarenhet ifrån WARBIRD haspel spö med WARBIRD 345 rulle?

nån som andvänder/andvänt...eller hört nått?

tacksam för svar.
          Vet inte riktigt 345 men de haspelrullar jag har har funkat i flera år. Blir lite svårt att få tips om rullen är helt ny i sortimentet. Själv anser jag att bedömningen av utrustningen kan göras efter 2-3 säsongers fiske.

Spöt du nämner har jag bara hållt i handen (finns ju flera varianter på de spöna) och det kändes stabilt.

Köp och går det sönder efter några turer... lämna tillbaka! Du blir bara en erfarenhet rikare.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

De har säkert bra juste prylar också. Personligen har jag inga bra erfarenheter av Fladen. Men som sagt - deras spön och kläder kan säkert vara kanon. Rullarna tycker jag är skämt, snygga men kassa. Har hört en hel del missnöjda personer. Som sagt - De har säkert sina stunder
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Har två kompisar som fiskar mycket och båda har ett warbird samt att båda e nöjda med spöt. Har själv prövat spöt och kvalitén är mycket bra för den prislappen, ja menar 360 spänn för ett spö med bra egenskaper är inte direkt lätt att hitta. Bara för att det är billigt betyder det inte att det är skit. Sen att det finns en hel del måndags ex kan jag förstå när Fladen försöker vara så billiga som dom faktiskt är så det kanske man ska tänka på då i så fall innan man köper.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 139 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen