He he Jan O
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Manta problem
Collapse
X
-
Pastorn (Pontus Wallin) har ett perfekt talande begrepp før beten som Mantan "Tyska fashist beten" Æven om inte Mantan ær tysk, så ær det mycket beskrivande før beten som ær før stabila, och stela. Går "perfekt", men helt utan "finger spitze gefhul" och kænnsla.
Eftersom många ær så imponerade av den vida gången, så har betet fått mycket fisket! Har man hængt med lite i nyhetsrapporteringen, så ser man att det knappt inte fångats något vettigt på den.
(Vet att alla inte fiskar efter grisar!, men det finns beten som ger fler snipor också) Fångas nog fler tior på Bomber 16A tillochmed, vilket inte vill sæga lite!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Sant som mangeboy skriver att den inte kommer glida som tidigare, men bieffekten med det ær att den børjar ge fisk..Ursprungligen postat av mangeboy79 Visa inlägglimpan han snackar om att den hakar när han kastar den ! jacke bärplanet i stjärten hjälper mantan att glida låångt ! det fångar också vind i kasten och får den att haka tafs ! du kan göra som david säjer men den kommer inte glida som tidigare!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
...Mantan fiskas bara av ett fåtal av de gäddfiskare jag känner, min tro är att detta bete inte alls nått ut till gemeneman... alternativt förkastats då det är lite "lattjo" att fiska med, men vad vet jag...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Nær betet kom var det superhypat, och det hetaste som gick att uppbringa! Førsta betet med filmklipp på nætet? Tror de flesta testade betet? Men har trøttnat på det, eftersom det fladdrar i kastet, sællan ger något vettigt och ær svårt att kroka fisken på?Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg...Mantan fiskas bara av ett fåtal av de gäddfiskare jag känner, min tro är att detta bete inte alls nått ut till gemeneman... alternativt förkastats då det är lite "lattjo" att fiska med, men vad vet jag...
[/I][/I]Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
...då har du gjort ett bra val som slutat använda det... min erfarenhet är en helt annan... oj, hur gör vi nu då...!!!"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
David pust du börjar bli som OF, softa mera och ofta.
Mantan ger fan bra med fisk vid tillfällen, sett en extra fjäderring så krokar den även ok.
För övrigt är nya stora Attitudeshaden verkligen något för dig kan jag lova. U gonna love it!
Skulle inte bli fövånad om du inte tog upp en enda freestyler mer i ditt liv
Hurär det till sjöss?
Kommentera
-
Då denna tråd börjat handla om mantan är bra eller tysk (det senare alternativet håller jag själv på), så skall jag försöka ge dig ett tips på hur du kastar den och andra fladriga beten. Du får helt enkelt bromsa linan lite mer än vanligt med tummen ubder kastet så att bete sträcker upp, så du slipper att betet hakar. Någon långkastare tror jag inte att någon kan få Mantan till.Ursprungligen postat av FiskeJacke Visa inläggHej! Jag har köpt en Manta till höstens jakt på dom stora gröna. Gången på betet är utmärkt, men jag har ett problem. Kanske 60 % av kasten krokar jag min egen tafs. Det är sjukt frustrerande och jag antar att det inte ska vara så, framförallt när jag pröjsade 299:- för betet. Vad gör jag för fel?
Tack och skitfiske på er.
/Jacob
Kommentera
-
...kom på att jag la till en extra ring på mina mantor... ökar krokningsfrekvensen rejält..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 291 visningar