Ursprungligen postat av Rudan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddan och plasket
Collapse
X
-
vacker, är det första jag tänker på!!!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
Just det, sjökort är för whimps!Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggminns du ljusterö? under jungfruturen med min båt, ett kast vid vasskanten med en pig och typ samma sekund som betet landade högg det!!! sedan visade jag ju dig exakt vart grundet ligger i den viken!!!Smaken är som baken...
Kommentera
-
Två gånger har det hänt mig att gäddan hoppat upp för att ta Skeddraget.
Första gången var det nära att jag tvangs byta byxor! De som sett bilder av hur en krokodil plötsligt ur ett stilla vatten far upp och greppar sitt överraskade byte anar hur jag upplevde den sekvensen. Vi hade en knapp kvart innan sett en större gädda slå intill näckrosorna och väntade tills vi bedömde hon var mogen att ta nästa byte. Jag tror kompisen och jag hade gjort varsitt kast över platsen innan hon for upp och försökte hugga på wolley! Dessvärre slet jag i förskräckelsen draget ur käften på gäddan men vi uppskadde fisken till en vikt på minst 5kg.
Den andra gången var något år senare på ett annat ställe i sjön. Även den försökte ta draget på wolley och jag missade också då hugget men den gäddan kom efter och högg igen nästan framme vid båten. Vikt knappt 3kg.
Hugg sekunderna efter nedslag händer enligt min mening oftare på hösten. Kanske för att gäddorna stryker efter bottnen och har då bra koll på allt ovanom. De upptäcker antagligen betet komma infarande i siktfönstret uppåt och sticker mot det reflexmässigt när det slår ner..Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag fick en gädda på 9,3 kg som högg precis FÖRE Bustern landat. Den kom rakt underifrån och hoppade rakt upp för att sedan lite klumpigt sakta landa på sidan. Det var det absolut mäktigaste jag varit med om! Jag hade kastat på exakt samma ställe ca 10ggr tidigare och kände på mej att de var en gädda där.
Kommentera
-
jag tror inte att gäddorna bryr sig så mycket om att det är ologiskt att en mus trillar i vattnet 3 meter från strandkanten.. det är mera en insinkt att de huggerUrsprungligen postat av roach master Visa inläggEn mus som hoppar i sjön landar väl antagligen invid kanten o inte kanske 3 meter utanför vassen om inte en fågel tappar den, men du kanske menar om en mus eller liknande simmar på vattenytan och plaskar för gäddorna?- Jag går o fiska.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 124 visningar