Gäddan och plasket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddan och plasket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
    ...hur definerar man en naken, simmande kvinna?

//Stefan
    vacker, är det första jag tänker på!!!
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
      minns du ljusterö? under jungfruturen med min båt, ett kast vid vasskanten med en pig och typ samma sekund som betet landade högg det!!! sedan visade jag ju dig exakt vart grundet ligger i den viken!!!
      Just det, sjökort är för whimps!
      Smaken är som baken...

Kommentera

Två gånger har det hänt mig att gäddan hoppat upp för att ta Skeddraget.

Första gången var det nära att jag tvangs byta byxor! De som sett bilder av hur en krokodil plötsligt ur ett stilla vatten far upp och greppar sitt överraskade byte anar hur jag upplevde den sekvensen. Vi hade en knapp kvart innan sett en större gädda slå intill näckrosorna och väntade tills vi bedömde hon var mogen att ta nästa byte. Jag tror kompisen och jag hade gjort varsitt kast över platsen innan hon for upp och försökte hugga på wolley! Dessvärre slet jag i förskräckelsen draget ur käften på gäddan men vi uppskadde fisken till en vikt på minst 5kg.

Den andra gången var något år senare på ett annat ställe i sjön. Även den försökte ta draget på wolley och jag missade också då hugget men den gäddan kom efter och högg igen nästan framme vid båten. Vikt knappt 3kg.

Hugg sekunderna efter nedslag händer enligt min mening oftare på hösten. Kanske för att gäddorna stryker efter bottnen och har då bra koll på allt ovanom. De upptäcker antagligen betet komma infarande i siktfönstret uppåt och sticker mot det reflexmässigt när det slår ner..
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag fick en gädda på 9,3 kg som högg precis FÖRE Bustern landat. Den kom rakt underifrån och hoppade rakt upp för att sedan lite klumpigt sakta landa på sidan. Det var det absolut mäktigaste jag varit med om! Jag hade kastat på exakt samma ställe ca 10ggr tidigare och kände på mej att de var en gädda där.

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
            En mus som hoppar i sjön landar väl antagligen invid kanten o inte kanske 3 meter utanför vassen om inte en fågel tappar den, men du kanske menar om en mus eller liknande simmar på vattenytan och plaskar för gäddorna?
            jag tror inte att gäddorna bryr sig så mycket om att det är ologiskt att en mus trillar i vattnet 3 meter från strandkanten.. det är mera en insinkt att de hugger
            Senast ändrad av sstorfiskaren; 2008-01-12, 20:37. Anledning: skrivfel ;P
            - Jag går o fiska.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 124 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen