Benste, om dina avsikter ar sa nobla, varfor skapa en andra massa i smaland? Varfor inte bara vara med pa Vimmerby den har ju funnits langst? Jag kanske har fel men jag far intrycket av att du inte vill att folk ska besoka vimmerby.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vimmerbymässan 2008?
Collapse
X
-
-
Jag hoppas att jag inte ger intrycket av att vara nobelUrsprungligen postat av Jenk Visa inläggBenste, om dina avsikter ar sa nobla, varfor skapa en andra massa i smaland? Varfor inte bara vara med pa Vimmerby den har ju funnits langst? Jag kanske har fel men jag far intrycket av att du inte vill att folk ska besoka vimmerby.
Om det inte är nobelt att driva en mete site för tävlingsfiske vill säga. Snälla: Jag har inte skapat en mässa
. Nässjö arrangeras av en sportfiskeklubb i Nässjö. Tror den funnits i typ sex, sju år.
Eftersom både du, Limnos , Dane och troligen någon till dragit samma slutsats så måste måste jag har givit det intrycket.... månne är det att jag har lite olika roller. Hooby-publicist, metemånglare och är metare.
Vill skilja på tre saker:
A) Mitt intresse för vad som händer och vilka som ställer ut vart. Därav frågorna i denna tråden.
B) Vart jag ställer ut med min firma.
C) Ett enda mete-mecka.
A) Som publicist: Metetorget.com har funnits i snart ett decenium och det har varit en notis om alla existerande mässor så långt bak i tiden jag kan minnas. Försöker vara så neutral som det går. Det är först i år som det varit problem med kontra-information om utställare på de olika mässorna. Jag tror det är fler än jag som är intresserade...
B) Som metemånglare: Jag vill inte misskreditera någondera part genom att ange detaljerna för mina val. Det är upp till var och en. Det primära är att Höglandfiskarnas är kommersiellt obundna och är snabbt ute med inbjudan. Ordning och reda. En av mina bästa ungdomspolare, Rikard B Mainline, gör en helt annan bedömning.
Som månglare försöker jag naturligtvis locka metemassorna till att besöka Nässjö. Bl.a genom min hemsida.
C) Både som månglare och metare: Som metare kvittar det var "den enda metemässan" arrangeras om den är bra. Som månglare hänger det förstås ihop lite med att kriterierna man gör i B) ovan.Senast ändrad av benste; 2008-03-05, 17:47.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Bara lite mindre uppmärksammad ...Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggGutbucket, aha trodde Nassjo massan var ny. Jag vet egentligen nada om metet. Tycker som dig en megamassa vore bast. Dock ar det som med allt annat fiske i sverige olika leger som spyr galla bakom ryggen pa varandra.
En mässa som är bra för alla specimenhunters skulle vara kanon. Alla former av mete - ul fiska och fan vet vad.
Dock kanske inte en lika dyr historia som SPOFAS mässa....
Kommentera
-
Yes, jag hoppas att de kunde kontakta varandra och prata lite löst med till nästa år.Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg....Dock tycker jag arrangörerna kunde gått samman och gjort en megamässa!Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Vore klockrent!Ursprungligen postat av benste Visa inläggYes, jag hoppas att de kunde kontakta varandra och prata lite löst med till nästa år.
Kommentera
-
Blir helt yr av alla vara eller icke vara...
Vilka utställare kommer att befinna sig på vilken mässa?
Vimmerby
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Nässjö
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Jag försöker avgöra var jag ska åka. Det är mitt intresse i tråden.*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
-
www.hoglandsfiskarna.se (tror det är rätt adress) där har du utställarna för nässjö mässan
www.svensktmete.se där har du utställarna för vimmberbymässan.
Vimmerby har ju de störra specimen affärerna så som sportfiskecenter.nu (mainline, gardner, harrsion rods osv) och popup tackle... Och så ska man inte glöma attitude baits.go fishing
Kommentera
-
NÄSSJÖ
Höglandsfiskarna i Nässjö har för vana att arrangera en fiskemässa under våren och så blir det även i år. Enligt Benni Stefanutti, som driver iTackle.se, var förra årets mässa välbesökt av metare och mycket upskattad. Han tycker också det skulle vara trevligt om några utpräglade specimen företag ville visa upp sitt sortiment på mässan för att öka dess bredd.
Inträde 50:- och är man under 15 år går man in gratis.
Läs mer på: www.hoglandsfiskarna.se
Utställare som är klara för mässdagen
iTackle
Öggesjös Fiske
Fish On Net
Swedbait
Fiskestig Eksjö
Sportfiskarna, Jönköpingsdistriktet
Boiliekungen
Sportfiskecenter i Kalmar
K.U.T Marina
Fler utställare kan tillkomma.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar