Havsörings fisket nu i januari?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsörings fisket nu i januari??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsörings fisket nu i januari??

Hej på er!

Nu va det alldeles för länge sen jag va ute och fiskade och jag blev väldigt sugen på att fiska havsöriing. Vanligtvis fiskar jag enbart efter gädda.

Jag är nyfiken på om det är nån mening att sticka ut i helgen och fiska HÖ från land i sthlm?? Besa ellerr blänkare... vad är det troligast att man får upp den här tiden på året? Bra platser att fiska på från land i sthlm?

Många frågor blir det hehe... men så är det när man inte har nån koll på HÖ fisket... tips på effektiva beten skulle också vara fint. Jag kör med ett 10fots haspelspö.

/mvh Micke "HÖ oskuld..."

Vicke, Häxan är heta kort . Sedan finns det några handgjorda beten, men dessa kostar en slant. Tips är att gå in på söders sportfiske eller St:paulsgatan och snacka med dom. Där kan du få både tips om ställen och beten.
    Annars Ingarö (björkviks brygga) är ett tips från mig, gå till höger och fisk så långt du orkar...

Ursprungligen postat av Pike_Micke Visa inlägg
    Hej på er!

Nu va det alldeles för länge sen jag va ute och fiskade och jag blev väldigt sugen på att fiska havsöriing. Vanligtvis fiskar jag enbart efter gädda.

Jag är nyfiken på om det är nån mening att sticka ut i helgen och fiska HÖ från land i sthlm?? Besa ellerr blänkare... vad är det troligast att man får upp den här tiden på året? Bra platser att fiska på från land i sthlm?

Många frågor blir det hehe... men så är det när man inte har nån koll på HÖ fisket... tips på effektiva beten skulle också vara fint. Jag kör med ett 10fots haspelspö.

/mvh Micke "HÖ oskuld..."
    .................................................. ......................
    :popcorn

Kommentera

Härligt med snabba svar! Blir en såklart en sväng till stammis butiken söders sportfiske.
      Men hur ser fisket ut just nu då, är det bra eller dåligt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike_Micke Visa inlägg
        Härligt med snabba svar! Blir en såklart en sväng till stammis butiken söders sportfiske.
        Men hur ser fisket ut just nu då, är det bra eller dåligt?
        veckan för jul va bra! hur det är nu vet jag inte! dom va j-vligt pigg o blank när ja va ut sist! pm killen ovanför dig så kan han hjälpa dig med tips

Kommentera

Är det bättre till höger än till vänster där kring björkvik? Har promenerat till vänster och tänkt att det ser fint ut, men jag har inte heller riktigt koll på vad man letar efter
          När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
            Är det bättre till höger än till vänster där kring björkvik? Har promenerat till vänster och tänkt att det ser fint ut, men jag har inte heller riktigt koll på vad man letar efter
            leopardbotten= sand tång botten med stenar som gärna får gå över vattenytan,kupperat och stenig botten,2-3 m djupt,strömt,uddar och grynnor.
            det är vart jag har haft ganska bra fiske vid den här årstiden.
            fiskeskit på dig

Kommentera

Fanks!
              När drar vi?

Kommentera

Är det inte is så går det att fiska, Stockholmsöringen hugger hela vintern inga problem (bara du hittar en!) Öring tål mycket kallt vatten har fått flera mellan isflak vattentemp strax över nollan men de bet iaf.
                Skaffa sjökort och leta efter platser att landfiska ifrån kom ihåg att ofta blir stränderna svåra att komma åt pga av växtlighet och bebyggelse tomter osv men visst går det att hitta ställen
                Ett antal lätta finns på Dalarö Gålö samt Muskö nog även Ingarös utsidor.
                Ett riktigt trevligt ställe är den långa strandpromenaden söderut från Nynäs gästhamn lätt att gå och mycket lång allt vatten är fiskbart har bara fiskat från båt själv men det ser verkligen helt perfekt ut vad gäller framkomlighet, troligen får du konkurrens av andra men en fin promenad är det lycka till
                Torö är också omtalat
                Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-05, 13:02.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Lycka till
                  [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

tackar tackar. jag har fått många bra tips.. bla av söderssportfiske.. så nu har jag en liten arsenal med beten att prova på söndag...

Det blev såklart inget fiske nu i helgen för tjejen tyckte jag skulle vara med och shoppa istället...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34