For ner mest bara för att inleda fisket iår, visade att jag måste prickat av en bra dag för det
Var från_land [FRÅN LAND] och kastade längs dom branta väggarna nedanför volvo med gamla trogna silver toby, efter en timmas nötande på mitt favorit ställe fick jag för mig att dra längre uppåt där det är lååång grunt och mycke stock, visade sig vara ett genialt drag och drog på kanske 2 timmar 5 skapliga gäddor kring 2-4kilo vilket är jävligt ovanligt så här tidigt i umeå älven från mitt perspektiv, gäddorna var dock jävligt sega, ville inte riktigt fastna
menmen inte ofta man får fint med gädda från land i älven såhär dags, dom brukar vara lite mer sugna där strax efter första juni..
Mjaja, riktigt trevligt fiske idag må jag säga
Var från_land [FRÅN LAND] och kastade längs dom branta väggarna nedanför volvo med gamla trogna silver toby, efter en timmas nötande på mitt favorit ställe fick jag för mig att dra längre uppåt där det är lååång grunt och mycke stock, visade sig vara ett genialt drag och drog på kanske 2 timmar 5 skapliga gäddor kring 2-4kilo vilket är jävligt ovanligt så här tidigt i umeå älven från mitt perspektiv, gäddorna var dock jävligt sega, ville inte riktigt fastna
menmen inte ofta man får fint med gädda från land i älven såhär dags, dom brukar vara lite mer sugna där strax efter första juni.. Mjaja, riktigt trevligt fiske idag må jag säga
Kommentera