Trollingfiskare tagna igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingfiskare tagna igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mjo trollings fiske funkar galant ibland .. =)

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
      Det är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .
      Vad är okundskap? Är det när man inte har köpt trollingkortet?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Det är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .
        Det är mycket av att informera om vad som gäller trots att vi är skyldiga att kolla vad som gäller, så genom dessa länkar hoppas jag göra folk uppmärksamma på vilka regler som finns. Många skriker högt över yrkesfiskarna att dom fuskar och när dom fuskar gör det självklart större skada, det ursäktar dock inte att sportfiskare far runt på någon annans vatten som staten en gång konfiskerat och struntar i dom regler som faktiskt finns. När vi skriver om fria fisket så verkar många ha en bild av att vattnen tillhör alla men nu är det ju faktiskt så som jag skrivit i texten att det finns någon som äger vattnen vi är gäster på och i många stugor i skärgården sitter det folk som är riktigt sura över att andra får fiska på deras egendom för att staten sagt ok. Många skulle behöva lära sig ödmjukhet när dom är gäster på någon annans egendom, många skärgårdsbor ringer kbv och är ledsna när sportfiskare ligger en meter utanför deras brygga och fiskar och stör dom i deras frid. Det jag försöker säga är att vi sportfiskare behöver uppföra oss när vi är gäster så får vi fortsätta men om ett fåtal struntar i allt då blir det som starka krafter vill att vi blir av med denna frihet, frihet medför ett visst ansvar. Långrandigt skrivet men vill få fram en vidare syn på fria fisket än en den trångsynta har.

Kommentera

Tålamod bergman så kommer den när jag fått numret.

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
            Det är mycket av att informera om vad som gäller trots att vi är skyldiga att kolla vad som gäller, så genom dessa länkar hoppas jag göra folk uppmärksamma på vilka regler som finns. Många skriker högt över yrkesfiskarna att dom fuskar och när dom fuskar gör det självklart större skada, det ursäktar dock inte att sportfiskare far runt på någon annans vatten som staten en gång konfiskerat och struntar i dom regler som faktiskt finns. När vi skriver om fria fisket så verkar många ha en bild av att vattnen tillhör alla men nu är det ju faktiskt så som jag skrivit i texten att det finns någon som äger vattnen vi är gäster på och i många stugor i skärgården sitter det folk som är riktigt sura över att andra får fiska på deras egendom för att staten sagt ok. Många skulle behöva lära sig ödmjukhet när dom är gäster på någon annans egendom, många skärgårdsbor ringer kbv och är ledsna när sportfiskare ligger en meter utanför deras brygga och fiskar och stör dom i deras frid. Det jag försöker säga är att vi sportfiskare behöver uppföra oss när vi är gäster så får vi fortsätta men om ett fåtal struntar i allt då blir det som starka krafter vill att vi blir av med denna frihet, frihet medför ett visst ansvar. Långrandigt skrivet men vill få fram en vidare syn på fria fisket än en den trångsynta har.
            Jag hoppas bara att du/KBV är lika stränga mot nät- och yrkesfiskare
            som ni är mot sportfiskare. Så vitt jag vet har inte sportfiskare lyckats
            utrotningshota/utrota en art ännu.
            Så tänk gärna på var ni lägger prioriteringarna.

Kommentera

Tålamod bergman så kommer den när jag fått numret.
              Numrena (plural) tack! Ismetedomen samt de domar som rör flerspömete. Vad jag vet så har du lagt ut minst 3 olika trådar om att folk blivit fällda ... du har inte lyckats skaka fram ett enda nummer även fast du är så himla insatt. Iom att du varit med och anmäla de olika personerna så borde numrena vara max ett telefonsamtal bort. Du borde också ha de tidigare domarna på papper hemma så dom numrena kan ju inte vara speciellt svåra att plita ner här.

Vi borde rimligtvis ha målnumrena/diarienumrena denna veckan åtminstonde. Fungerar det för dig?
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                Numrena (plural) tack! Ismetedomen samt de domar som rör flerspömete. Vad jag vet så har du lagt ut minst 3 olika trådar om att folk blivit fällda ... du har inte lyckats skaka fram ett enda nummer även fast du är så himla insatt. Iom att du varit med och anmäla de olika personerna så borde numrena vara max ett telefonsamtal bort. Du borde också ha de tidigare domarna på papper hemma så dom numrena kan ju inte vara speciellt svåra att plita ner här.

Vi borde rimligtvis ha målnumrena/diarienumrena denna veckan åtminstonde. Fungerar det för dig?
                Ena domen hade målnr b 3355-07
                Kbv tog i beslag ett antal ålryssjor i gryts skärgård och det borde ju glädja sportfiskarna.Hittade också denna text

Kustbevakningen på västkusten har har haft fullt upp med att beivra olaga fiske de gångna veckorna. 100-tals krabbtinor och kräftburar har tagits i beslag p.g.a. olika brister.
                KBV 307 från Strömstad har den senaste veckan tagit närmare 100 krabbtinor i beslag söder om Koster i norra Bohuslän. Tinornas flyktgångar har på ett finurligt sätt sytts igen. Detta för att förhindra krabbor som ej uppnått godkänd storlek från att ta sig ut.
                KBV 283 tog på onsdagen 68 kräftburar i beslag ca 10 nautiska mil (55 km) väster om Smögen. Dessa var felaktigt utmärkta.
                Dessutom har under veckan ett 20-tal kräftburar tagits i beslag i mellersta Bohuslän av andra kustbevakningsfartyg.
                Beslagen rör både fritidsfiske och yrkesmässigt sådant.
                - Många som fiskar märker sina redskap med andras namn vilket är förbjudet. Om det är av okunnighet eller medvetet fusk låter jag vara osagt, säger Ingemar Ohlin på KBV 050

Kommentera

Kbv tog i beslag ett antal ålryssjor i gryts skärgård och det borde ju glädja sportfiskarna.Hittade också denna text

Kustbevakningen på västkusten har har haft fullt upp med att beivra olaga fiske de gångna veckorna. 100-tals krabbtinor och kräftburar har tagits i beslag p.g.a. olika brister.
                  KBV 307 från Strömstad har den senaste veckan tagit närmare 100 krabbtinor i beslag söder om Koster i norra Bohuslän. Tinornas flyktgångar har på ett finurligt sätt sytts igen. Detta för att förhindra krabbor som ej uppnått godkänd storlek från att ta sig ut.
                  KBV 283 tog på onsdagen 68 kräftburar i beslag ca 10 nautiska mil (55 km) väster om Smögen. Dessa var felaktigt utmärkta.
                  Dessutom har under veckan ett 20-tal kräftburar tagits i beslag i mellersta Bohuslän av andra kustbevakningsfartyg.
                  - Många som fiskar märker sina redskap med andras namn vilket är förbjudet. Om det är av okunnighet eller medvetet fusk låter jag vara osagt, säger Ingemar Ohlin på KBV 050
                  Men hallå!
                  Inget av detta rör ju spöfiske eller ismete/angling.
                  Är detta ett försök av gode herrn att slingra sig?

Återigen; Skämmes!

//Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Vad var det för målnummer/diarienummer på denna dom som du hänvisar till i följande inlägg?
                    Inlägg: http://www.fiskesnack.com/forum/show...60&postcount=5
                    Tråd: http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=32511

Citat ur texten från 2007-12-13:
                    "Dom föll i våras och otydlig som vanligt men det framgick tydligt av domen att fria fisket innebär ett spö per man ,det var en dom mot flerspömete men gäller även på islagda vatten.Jag skrev om domen på en annan länk på fiskesnack och la fram texten där.Denna länk var mest för att sprida reglerna för att minska missförstånden och ge kunskap"

Kommentera

Vilken tingsrätt är det som dömt i detta mål?

Det andra rör inte sportfiske så det är inte intressant i detta fall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen