Snart bär det iväg på årets fiskeresa till norr. Huserar mest i områderna utanför Pajala. Tänkte om det är någon som har några aktuella rapporter om hur fisket resp vattenståndet är i lainio älv samt torne älv. Tänkte både fiska Lax och öring samt Harr. Skriv allt ni vet. Har total fiskefrossa nu inför resan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lainioälven
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av fiske furre Visa inläggSnart bär det iväg på årets fiskeresa till norr. Huserar mest i områderna utanför Pajala. Tänkte om det är någon som har några aktuella rapporter om hur fisket resp vattenståndet är i lainio älv samt torne älv. Tänkte både fiska Lax och öring samt Harr. Skriv allt ni vet. Har total fiskefrossa nu inför resan.
Hallå Peter.
Det är rekord mycket lax påväg upp och harren hugger som vanligt. Ingen jag vet som gjort något riktatt fiske efter Öring än,men det kommer väll. Jag är här nu och jobbar på Lainio Vildmark fiskecamp och det är helt underbart, så hit tycker jag deffenitivt du ska komma.
Det har varit väldigt mycket vatten, men under 2 dagar nu så har det nog sjunkit 10-20 cm. Så det går väldigt fort, och vad jag kan utläsa av väderleks rapporten så ska inget mer regn komma. Så det kommer fortsätta att sjunka till normalt vattenstånd. Om jag får gissa så är det nog normalt vatten om max en vecka.
Simma Lungt så kanske vi ses.
Mvh Marcus
Kommentera
-
Mitt i händelsernas centrum
Ursprungligen postat av fiske furre Visa inläggSnart bär det iväg på årets fiskeresa till norr. Huserar mest i områderna utanför Pajala. Tänkte om det är någon som har några aktuella rapporter om hur fisket resp vattenståndet är i lainio älv samt torne älv. Tänkte både fiska Lax och öring samt Harr. Skriv allt ni vet. Har total fiskefrossa nu inför resan.
Just för dagen så kan jag rapportera 2 laxar från i går väldigt bra vatten stånd i kalix älv,polaren har 3 laxar som rätat krokar i matkakoski sen fick han en på 12.6,min pojk och jag 1 lax 8 timmars fiske i kalix älv.
Mvh kockinKockin was here
Kommentera
-
SV: laxfrossa i kalix älven
« Svara #25 skrivet: idag kl. 20:22:17 » Citat Ändra Radera
--------------------------------------------------------------------------------
Citat från: algdraparn skrivet idag kl. 19:16:22
Vad som är mindre nice var de 8 ( ) larrar jag tappade i Jock under helgen...
Dock hade vi en fantastisk fiskehelg i övrigt, svågern tog en på 5,5 och min morbror som fiskade lax för första gången i sitt liv (ålderspensionär förra månaden) drog en på 8,1 och vann laxfestivalen, och inte nog med det, han tog även en på 4 dagen efter, båda dock på wobbler!!!
Man skall icket förneka ett bra alternativ till fluga,jag citerar bibeln och varför han kunde gå på vatten åk till kalix älv så får ni själv se varför jesus kunde gå på vatten,jo han gick över kalix älv.
Mvh kockinKockin was here
Kommentera
-
På väg
Hej Martin
Vi träffades förr året när jag bodde på campen ett par dagar (kom själv efter att ha jobbat i Abisko). Kommer upp på torsdag med en kompis och stannar en vecka den här gången. Ska bo nere i Kurkkio i en stuga. Låter som om det kan bli bra fiske i år? HAr älven hunnit börja rinna undan? Borde vara mycket lax på plats om det varit högvatten och nu går mot normalt...
Ses!
/Thomas
Ursprungligen postat av Martin86 Visa inläggHallå Peter.
Det är rekord mycket lax påväg upp och harren hugger som vanligt. Ingen jag vet som gjort något riktatt fiske efter Öring än,men det kommer väll. Jag är här nu och jobbar på Lainio Vildmark fiskecamp och det är helt underbart, så hit tycker jag deffenitivt du ska komma.
Det har varit väldigt mycket vatten, men under 2 dagar nu så har det nog sjunkit 10-20 cm. Så det går väldigt fort, och vad jag kan utläsa av väderleks rapporten så ska inget mer regn komma. Så det kommer fortsätta att sjunka till normalt vattenstånd. Om jag får gissa så är det nog normalt vatten om max en vecka.
Simma Lungt så kanske vi ses.
Mvh Marcus
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 436 visningar
1 gilla