Har vart ute nu vid flera tillfällen och fått bom. har provat meta med mask, spinfiske med små spinnare för att lyckas locka abborre men inte ett ända napp. börjar bli frustrerande i går såg vi hur det plaskade i ytan men inget som ville nappa för oss. Fiskar i Nyköpingstrakten och har setat i kompisens båt och försökt. Vad kan man göra för skillnad börjar bli trött på att alltid bomma
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad gör vi för fel?
Collapse
X
-
Tror inte Ni gör något direkt fel utan bara det att just nu är det lågsäsong och extra tufft att få något, har kört bom på borre två kvällar i rad och igår var vi 3 man i 2 båtar alla erfarna borrejägare med god lokalkännedom och vi fick 2 borrar totalt
Mitt bästa tips är att vara envis och att experimentera med olika metoder och beten, testa hela registret från bottenstudsning med jiggar till ytfiske med popper och fiska av de platser Ni tror på flera gånger under ett pass då fisken har sina huggperioder så kan det löna sig att återvända efter ett tag.
Skitfiske på Er
-
Med strömmande vatten skulle jag söka borrana i kanten av strömmen där de kan stå och vänta in maten som kommer drivande med strömmen, funkar iaf så i den strömmande kanal jag fiskar borre i ibland, testa även bakvattnen där det är lite lungnare flöde då ju abborre inte är en utpräglad strömfisk som står mitt i värsta stömvirvlarna.Ursprungligen postat av Benganfans Visa inläggdet är precis så vi gör det iofs en ny plats vi fiskar på. Kan det spela någon roll att det är strömmande vatten? vi har nämligen fått tillgång till en del av en å som vi får fiska i.
Har Ni fluggrejor så testa med en driftande streamer gärna lite större och lätt förtyngd, sånt brukar kunna få fart på de randiga
Kommentera
-
Felet massor av sportfiskare gör att fiska vid botten. Den mesta fisken under den varma årstiden är pelagisk. På med två eller fler småvobblers och ro eller trolla runt.
Då fär ni helt annat fiske. Ni märker när ni slårt emot fisk i fiskstim. Och där smäller det tiill garanterat.
Ge sjutton och beta av bottnar med jiggar. Använd i stället Murrumsspinnare i vikt 12 gram.
Som spinnes hem eller jiggas. Är garanterat super effektivt. Klipp av en krok också så slipper ni onödiga bottenapp.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 316 visningar