Fiske I Orlången ( Huddinge ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske I Orlången ( Huddinge )

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske I Orlången ( Huddinge )

Jag Ska åka och fiska i Orlången i Huddinge för första gången. Var är det bra att fiska? Sjön är ju ganska stor! Kommer inte att ha båt!

Lite får man nog lov att upptäcka själv.

Exempel: ett tips på bra gösställe i Huddinge är Orlången. Men grynnan/branten/viken får var och en leta upp efter egen förmåga. Och det är väl bara cirka hälften av sjön som är aktuell (antar att du ska fiska på kortvattnet), så himla stort är det inte.

Bli nu inte sur över det här svaret utan ladda istället ner djupkartan här:

det är en god början. Förresten så kan man hyra båt i Orlången, nästan den enda sjö där det finns såna möjligheter, jag skulle absolut rekommendera att göra det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erguwi Visa inlägg
      Jag Ska åka och fiska i Orlången i Huddinge för första gången. Var är det bra att fiska? Sjön är ju ganska stor! Kommer inte att ha båt!
      mycket gös, stor gädda och abborre, jigg är överlägset, men trolling e bra om du ska ha gösarna!
      Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Men var ska jag åka in med bilen för att fiska? Sundby?

Kommentera

Parkering finns lite överallt runt sjön. Men sundby eller ebbadal är väl bra parkeringar.

Båtuthyrningen vid ebbadal kostar 20/h. Men jag har båt i orlången och kan tänka mig en fisketur med dig så fort jag fått motorn att gå bättre, annars får de bli en kväll då sjön är lugn och man orkar ro =P

Ps. PM vid intresse, jag bor i tumba och försöker fiska en del
          //Mikael S

Kommentera

Edit grabbz---25 spänn timmen, inflationen har nått Ebbadal oxå.

Jag åker dit så fort jag hinner, har börjat bena ut var dom finns ...gösarna asså.

Men man bör nog ha båt i den sjön, så vitt jag kan förstå....
            Senast ändrad av Guest; 2008-08-17, 11:08. Anledning: Topic (!)

Kommentera

Ursprungligen postat av Shaguar Visa inlägg
              Parkering finns lite överallt runt sjön. Men sundby eller ebbadal är väl bra parkeringar.

Båtuthyrningen vid ebbadal kostar 20/h. Men jag har båt i orlången och kan tänka mig en fisketur med dig så fort jag fått motorn att gå bättre, annars får de bli en kväll då sjön är lugn och man orkar ro =P

Ps. PM vid intresse, jag bor i tumba och försöker fiska en del
              //Mikael S
              Trevligt Skulle vara kul att hänga med någon gång!

Kommentera

Spenderade själv ett par timmar på Orlången i fredags. Dessvärre ingen större lycka. Har inte riktigt klurat ut vad som är bäst för gäddorna i den sjön.
                Prövade rätt mycket i betesväg, men det var trögt. Den fisk vi fick högg på en liten jigg.
                Att hyra båt är verkligen att föredra. Har fiskat någon gång från land men det är väl sådär egentligen.

Kommentera

Vad det gäller gös i orlången är det enklast med båt som finns att hyra. Säkert och enkelt är att köra levande bete vid grynnorna. Norstimmen (kolla måsdyken)som finns i sjön följs av stora mängder borre och gös...

Kommentera

Tjoho!

Jag var där förra lördagen och körde runt grynnorna tills jag blev snurrig.
                    Jag begav mig istället till de bortre öarna för att åtminstånde få en Gädda att fögylla dagen med, men icke!

19.45, en kvart innan hemgång small det på precis vid djupkanten vid "Grynnan" Jag kände på spöt och jublade inombords. Typiskt Gös! Stel och inte mycket motstånd, bara tung! Yippie.. NOT!

2 meter upp från botten blev nytt liv i spötoppen. Dessa förbannade #()&%#.
                    När hela båten kletats ned med Gäddslem lyckades jag till slut återutsätta en trot allt mycket vacker Dam på kanske 6kg och betraktade mitt nyss inköpta Deep diving red fin. Repig? NO SHT!

Jag har trollat Orlången sönder och samman och bara fått Gädda och Gädda.
                    (Nästan bara stort dock!)

Snälla! om det finns någon Göskung på Orlången, så står jag för kaffet, fikabröde och motor(Sprillans 2,5 4-T), bensin, och hyra av båten,

Bara någon kunnig visar mig hur FN det ska gå till!

Mina Cotton Cordell vill inte ha mer Gäddsmisk! Mina Relaxjiggar vill det inte heller!

Gärna någon som bor i området som vill ut fler gånger. Jag kommer att fiska där ända tills HÖ säsongen är igång.
                    PMa!

Trekkar´n
                    [FONT="Century Gothic"]Trekkar´n[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar