Åland levererar absolut inte stora fiskar, det kommer upp en och annan ibland men storleksmässigt är Åland nog bland de sämsta alternativen du kan välja.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sveriges hetaste gäddvatten?
Collapse
X
-
Jag har verkligen ingen aning men enligt ryktet både här och någon artikel jag läste för en tid sedan säger det. Mer vet jag inte. Jag och andra kan ju givetvis ha helt fel!Ursprungligen postat av Eriken Visa inläggFiskar själv inte i lödde men blir nyfiken då du säger att det är dött..gäller det en stadig långsam nergång eller vad menas?
Kommentera
-
Det lät faktiskt riktigt intressant. Billigt också med tanke på att en dag i sthlm:s skärgård går på runt två lusingar. Känner också lite folk där som man kanske kan bo hos. Ska kolla upp detta mer.Ursprungligen postat av Tojon Visa inläggOk. Visst kan Västervik fungera. Har ju levererat en del tyngre fiskar.
Fredrik Stjärnkvist på Fiskejournalen har guidade turer där nu i höst. Han är en duktig spinn/jerk fiskare som har koll på grejorna.
Kommer inte ihåg priset men det står på Fiskejournalen. Har för mej det var någonstans mellan 1000-1500kr för två dagar med båt.
Ha de.
Kommentera
-
Tänkte precis starta en tråd med lite gäddfrågor men såg den här, så skrev här istället.
Jag är intresserad av att fiska gädda, inga större nödvändigt jag nöjer mig med ställen där det hellre e större chans på napp och lite mindre storlek. Och undrar om någon har ett bra tips på ställen? Helst runt Göteborg men andra tips är också välkomna om det inte är för långt borta.
Kommentera
-
Diadose, Blekinge och Vastervik ar bada bra. Skulle jag vara dig skulle jag anlita Everflow har pa FS. Han har en nystartad guidefirma och kan erbjuda grymma gaddvatten "off the beaten path". Klaralven, Vanern mm Fan sa mycket battre an Aland och inte lika trangt som Blekinge.......
Kommentera
-
Du menar nu västervik antar jag? heheUrsprungligen postat av Jenk Visa inläggDiadose, Blekinge och Vastervik ar bada bra. Skulle jag vara dig skulle jag anlita Everflow har pa FS. Han har en nystartad guidefirma och kan erbjuda grymma gaddvatten "off the beaten path". Klaralven, Vanern mm Fan sa mycket battre an Aland och inte lika trangt som Blekinge.......
Kommentera
-
Om du bara ska fiska gädda så är det bara att ge sig ut och börja nöta. Till slut kommer du fram till vad som är bra i dina vatten. Skeddrag brukar funka häromkring (sthlm) men det kanske inte är melodin i gbg. Båt underlättar ju för nästan allt fiske så det kan ju vara bra att använda. Fiska av grund och djupvassar, de brukar altid leverera ngt. Tänk på att byta ställe oftare än färre eftersom gäddor är revirfiskar. Lycka till!Ursprungligen postat av cpcf Visa inläggTänkte precis starta en tråd med lite gäddfrågor men såg den här, så skrev här istället.
Jag är intresserad av att fiska gädda, inga större nödvändigt jag nöjer mig med ställen där det hellre e större chans på napp och lite mindre storlek. Och undrar om någon har ett bra tips på ställen? Helst runt Göteborg men andra tips är också välkomna om det inte är för långt borta.
Kommentera
-
vill man ha bra gäddfiske med mycket avkrokade fiskar ska man välja Åland. dock RÄTT ställe på Åland, väljer man fel kan ni glömma att se en gädda. ett roligt fiske med massor av kontakter och action, dock är gäddorna av mindre kaliber upp till 3 kg. igår var jag ut med två polare i 1,5 timme. vi hade 15 avkrokade med en topp på 3 kg. och en 5-6 kg:s fisk tappad. och märk väl det räknas till det tröga fisket, ett bra pass i dessa vatten innebär 30 gäddor på samma tid utan problem.Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 199 visningar