Nyligen hemkommen från landet med en ny upplevelse. Min 9 åriga son och jag var ute och fiskade gädda utefter en underbar vacker å i vackra Hälsingland.Jag fick ganska snart en gädda på ca 2,5 kilo som var vackert blå skimrande! Men inte nog med det.Gäddan hade en bula på magen och sonen trodde gäddan svalt en mört och min gissning var en gädda. Jag började trycka på magen samtidigt som vi tittade ner i gäddkäften. Upp ur käften kommer något helt annat än vad vi hade räknat med, en svans....
Ta tag i svansen och dra så trycker jag på magen, föreslog jag eftersom min son inte likt mig tycker något känns läbbit. Ur käften kommer en stor fet råtta som är helt intakt (men död). Vi satt en lång stund och begrundade den grå svarta råttan, tittade på tänder, naglar m.m. Min son säger efter en stund
-Va bra nu får katten både gädda och råtta.....
Själv tänker jag, vilket sommarminne att berätta i skolan !
Ta tag i svansen och dra så trycker jag på magen, föreslog jag eftersom min son inte likt mig tycker något känns läbbit. Ur käften kommer en stor fet råtta som är helt intakt (men död). Vi satt en lång stund och begrundade den grå svarta råttan, tittade på tänder, naglar m.m. Min son säger efter en stund
-Va bra nu får katten både gädda och råtta.....
Själv tänker jag, vilket sommarminne att berätta i skolan !

hehehe
Kommentera