varför inga i 7fot ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varför inga i 7fot ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• varför inga i 7fot ?

Varför hittar jag inga bra jiggspön i 7fot längden ? har letat länge, men de finns bara i 8fot som kortast....kollat Team Dragon, BFT walker jigg ect....

Vill ha ett bra jiggspö som har liknande egenskaper som walker jigg( har dock inte känt på team dragon spöna, dem kanske är bättre?), men i 7fot och runt 14-40g ...den ska också kunna fungera bra med tunn flätlina

kan någon hjälpa mig ?
    Senast ändrad av Irie; 2008-09-15, 18:29.

Har du känt på Bushwacker eller Butch light? (haspel/multi)
    Jag jiggar med ett butch light 6´9´´ 10-30g och en liten mörrum med PP 0,19. Har klarat både abborrar, gösar och gäddor upp till nästan nio kilo galant.

Kommentera

Bushwacker 7fot är det perfekta jiggspöet enligt mig.

Kommentera

Tackar.
        Någon som vet vart man kan få tag på ett ? vill gärna känna på ett...Får höra med fiskebutikerna här i stan.

tack igen

Kommentera

föresten, jag såg just att de finns i willyssportfiske i västerås...jag måste ha missat den på deras hemsida, har nog kollat minst 3 ggr doh !

Kommentera

Annars är jag ganska säker på att dragon finns i sju foots utförande, dock utan glasfibertopp (Kan ha fel)

Kommentera

jasså ? jag kan inte hitta det någonstans, någon annan kanske vet vart man kan hitta dragon spö i 7fot ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Irie Visa inlägg
                Varför hittar jag inga bra jiggspön i 7fot längden ? har letat länge, men de finns bara i 8fot som kortast....kollat Team Dragon, BFT walker jigg ect....

Vill ha ett bra jiggspö som har liknande egenskaper som walker jigg( har dock inte känt på team dragon spöna, dem kanske är bättre?), men i 7fot och runt 14-40g ...den ska också kunna fungera bra med tunn flätlina

kan någon hjälpa mig ?
                Hej Irie; Det är märkligt att du inte hittar 7-fots (210 cm) jiggspön. Själv har jag fiskat med 7-fots jigspön sedan pappa din var riktigt ung. Gå in på www.trumman.com och klicka på SHAKESPEARE och vidare på AMBIDEX och du hittar SP9070 Ambidex Titanium IM8 Haspel 210 cm, 5-20 grams kastvikt, 132 grams spövikt, Spöt har Titanringar och spigotholk. Nästa storlek, Ambidex Titanium 8-fotarn klarar 40-grams beten.Shakespeare är USA´s mest köpta fiskespön och säljs via ABU i Svängsta nästa år.

Hittar du inte SP9070- spöt du söker hos www.trumman.com bör du ringa Lundgrens Fiskeredskapsfabrik i Gamla Stan tel. 08-102122 och snacka med Magnus eller PA (När PA kommer hem på måndag efter muskiefisket i Lake of the Woods, Canada). 7-fots jigspön är perfekt längd för jigfiske efter abborre, gös och öring. Har du testat att jigga med bruna och svarta maraboujiggar efter öring. Med marabou jiggar blir du ett proffs bland experterna!
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

Old Firehand: tack för ditt svar. Jag har inte haft att svårt hitta 7fot jiggspön, utan jag har haft svårt att hitta 7fot spön som har de egenskaper jag vill ha. Ambdiex spöna i 7fot var lite för klena för mitt fiske och jag blir tvungen att gå upp till 8fot för att få ett spö med ungefär de kastvikter jag vill ha och sen gillar jag tyvärr inte att köpa spön på nätet, som jag aldrig känt på innan. Men tack ändå

Jag har fått upp ögonen för savage gear Bushwacker och ska känna på den imorgon, hoppas den kan leva upp till mina förväntningar....

Kommentera

Nu har jag känt på Savage Gear Bushwacker ! var riktig nöjd med det och det kändes riktigt bra (trodde först att folk överdrev om spöet) ...nu blir det att välja mellan 10-30g och 15-40g.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen