erc contest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

erc contest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• erc contest

skrev in min email här http://www.driftertackle.com/contest/index.php för ett tag sedan i chansen om att vinna diverse drag för 100 dollar, och nu har jag fått ett mail från webmaster på driftertackle om att jga har vunnit i lottningen
    och då undrar jag så att det int eär nån lurendrejeri på gång, och sen undrar jag också om det kostar något, tull o moms alltså?

snabba svar uppskattas!

Varför skulle ett sånt stort företag syssla med "lurendrejeri"?

Kommentera

Haha, inte lätt att veta alltid. Men det känns lite långsökt att just dom skulle skimma dig. På summan 100 dollar bör inte nån tull tillkomma men de kommer med största säkerhet kräva dig på pengar för frakten, gissningsvis måste du uppge visanummer eller dylikt för detta beroende på hur de lägger upp det.

Men jag tror att det enklaste för dig är att skapa dig en uppfattning genom att kommunicera med dom.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Gissar att du är Pontus Karppinen? Verkar ju som om du är den första utanför nordeamerika som vunnit, återstår att se hur de reagerar på det, det står ju ingenstans att bara amerikaner får delta. Hoppas att de inte bara skickar ut kuponger till dig, och näe, jag har svårt att se att detta är lurendrejeri...

Kommentera

okej najs

skickade ett email och tydligen täcker de fraktkostnaderna, dock undrar jag hur det ligger till med tull+moms, om de sänder paketet som "gåva" så borde väl jag inte betala nå tull och moms va?

Kommentera

Shit, det var väldigt snällt av dom. Antagligen kommer de skriva på något sätt så att det framgår att du vunnit en tävling då kan inte tullen göra så mycket. Skulle tullen gnälla på nåt så är det ju bara att hänvisa till utlottningen i efterhand. I värsta fall skulle de kunna hitta på nån avgift men det är ju inga monstersummor det handlar om så det kan inte vara nån fara, bara att sälja ett bete eller två här i så fall.

Kommentera

okej tack tack

Kommentera

har nu skickat iväg min "beställning", efter en tids funderande bestämde jag mej till slut för att ta 9 stycken Jake 6' med rassel i olika färger
                förmodligen blir det så att jag kränger ett par och behåller resten

Kommentera

Ursprungligen postat av PutteK Visa inlägg
                  skrev in min email här http://www.driftertackle.com/contest/index.php för ett tag sedan i chansen om att vinna diverse drag för 100 dollar, och nu har jag fått ett mail från webmaster på driftertackle om att jga har vunnit i lottningen
                  och då undrar jag så att det int eär nån lurendrejeri på gång, och sen undrar jag också om det kostar något, tull o moms alltså?

snabba svar uppskattas!
                  Hej Putte K; Ta upp den här frågan med jerkbaitkungen Jenk. Han har som Drifter Tackles troligtvis största återförsäljare utanför USA mycket bra kontakter med folket "over there" hos Drifter Tackle och kan förhoppningsvis gå i god för dem.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 525 visningar
                  0 gillar