har ingen aning om hur mycke mina grejer är värda.. just nu ca 10'000 men nog har ja lagt ut mer som nu ligger på sjö bottnen
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur mkt har ni lagt på er utrustning?
Collapse
X
-
Ja, det är ju bara att räkna. Runt 10 papp i år. Ett par isborrar, en Ambis, en U-L rulle ett spö för tretusen, flugrulle med flugspö och en del drag. Kollar man allt gammalt så blir det mycket. Ett par hundra wobblers, metspön för 15 kkr, ett tiotal haspelrullar med matchande spön, några Ambassadeurer, en del övriga drag, lite olika boxar, isborrar och lite flugfiskesaker. Ska man räkna med båten? Runt 100 plus båt skulle jag tro. Fast jag har fiskat ett tag...
Kommentera
-
Ang värde i fiskeutrustning:
Välj en en hobby och satsa på denna fullt ut.
Ingen ide enligt mig att satsa halvdant på en massa olika hobbys.
Sedan är det ju plånboken som sätter gränser för hur mycket fiskesaker man kan köpa.
Man kan aldrig ha för mycket!
Jerko: Härligt med en rejäl whisky efter en fisketur!
En fick-plunta är att rekommendera, då kan man börja "småfira" direkt efter en lyckad fångst, dock fylls min med BowmoreEl Pico
Kommentera
-
Får se.. började fiska i mitten av förra sommaren. Gäddutrustningen har nog gått lös på 6 k. (Jo, det är onödigt dyrt. Jag skyller på att vi är två som fiskar...även om hon inte fiskar gädda.=) Havsfiskeutrustning inklusive overall m.m. gick nog lös på cirka 12 k för oss båda. Ul-utrustning, Flugbindarset, småprylar m.m. har nog gått på runt 3 k. Vad blir det...? 21 tusen. Oj. Ångrar dock inte en krona.MVH
JD
Kommentera
-
Ok, nu kommer min:
Sen i vintras: En Calcutta 400 (2000kr)
En Ambassadeur 6000 (600kr)
4 st Rapala Magnum (400kr) Power Pro Lina+Fireline (400kr)
3 st Bomber 16A+3 st Bomber 17A (500kr)
Ekolod (1500kr) Penn Havsfiskeset (1000kr)
Planobox (400kr) Plano Airliner Spötub (400kr)
Ett UL-set (1000kr)
Hmmm...vad mer?
Ja ett antal wobbler till (500kr)
+ en massa annat krafs Tafsmaterial, Nylonlina, Trekrokar, Lekanden mm...blir en del iaf...8700kr om jag inte har somnat helt...ZZZZzzzZZZzzzZZZ
Kommentera
-
Oj..
Själv har jag inte köpt fult så mycket =)
Ett Shimano Antares 1300:-
En shimano Nexave 4000R 700:-
Ett Diamondback All American 1800:-
Drag, Flugor, blänken, Flugamterial mm 600:-
Berkley Fireline Micro Ice 79:-
Kommentera
-
Påtagligt är att i princip alla rabblar upp hur mycket prylar man har skaffat och därmed hur mycket stålar man lagt ner.
Mitt sätt och se det hela är att det skett en investering under årens lopp.
Som "gammal" controller gör jag skillnad på kostnader och investeringar. En ren kostnad hamnar ju på utgiftssidan i resultaträkningen. En investering hamnar på tillgångssidan i balansräkningen!!! Det är en sju h*********tes skillnad det!!!!!!
Om ni dessutom går in på olika auktionssiter, så kan man konstatera att våra dyrgripar stiger i värde. Låt vara att det ska gå några år. Men va fan vi håller ju på med detta genom hela livet, eller hur?!
Hur mycket tillgångar jag har på min balansräkning, förbjuder mig min humbla ödmjukhet att avslöja. Dessutom är det en ren affärshemlighet. Den skall icke avslöjas inför konkurrenter.
Eller som en kollega i branchenm uttryckte det: "Fortsätter investeringstakten på detta sättet kommer jag att drunkna i fiskeprylar!"
Ett härligt sätt att dö på, tycker jag!!!
Till sist ett visdomsord:
Den som har flest prylar när man dör, han vinner!!!!!!!!
GLAD PÅSK alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera
-
Haha..
mmm man kan ju tänka framåt, och hoppas på att det är investeringar man gjort.. men då får man nog vänta väälidigt länge =)
prylarna gör inte fisket.. bara en del av det, men det är alltid roligt att skaffa nya saker, men efteråt är det inte alltid lika kul (när man inte har några pengar), det är ju så klart kul när man fiskar...
Tyvärr tror jag inte att prylanra jag har köpt är något av investeringar...
><(((*>
Paketet med fiskegrejer vi får köpa på vår skola kostar 9600 kronor, det svider i plånboken bara att tänka på det men när man tänker på vad det är för grejer man får för pengarna så känns det lite bättre.
1 Technium Diaflash spinnspö, 1 Technium Diaflash haspelspö, 1 Catana 210 ml haspelspö, 1 Calcutta 400, 1 Super X 3000 GT, 1 Catana 1000, 1 Diamondback all american, 1 Ultegra 56, 10 Rapala wobblers, 10 Storm wobblers, 5 minnow spoon, 5 inkoo, 1 plano guide 777, 2 olika håvar(kommer inte ihåg vad de heter), 10 vibrax, 2 olika knivar (rapala file och fiske), en rapala våg 11kg, 1 rapal keps, 2 tygmärken, 3 påsar storm jiggar, Linor: Rapala though, Rapala finesse och Rapala long cast. Jag tror det fattas något... I alla fall, det där ingick i priset.Rostbiff opch vinäger
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 233 visningar