Silver säger?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver säger??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

man kan ju inte direkt säga att det skadar att åka till kända vatten. jag går med i team FS för att få en anledning att åka iväg o fila lite på några pb:n.
    sen om det räcker till poäng så är väl det bra?
    men något tävligsfiske kommer det inte att bli från min sida.
    som sagt poängfisk är en bonus då det är pb:na jag ska öka
    Bajen forever!

Kommentera

men det blir lättare..kolla i svenskan så får ni se hur många fiskar som är tagna i mindre kända vatten..
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Originally posted by Danne
        Silver: Det förefaller helt riktigt. Utan självbevarelsedrift lär ingen lyckas med sina mål utan tröttna. Förstår i efterhand målet med utlägget ang. svenskan.

Jag förstår, åtminstone försöker mig förstå, ditt sätt att se det. Har själv från 3 års ålder tävlingsfiskat (bl.a SM, Svenskan mm) men slutat för några år sedan. Det var inte brist på framgång som gjorde att jag slutade utan andra faktorer. Men jag är införstådd i det du säger. Om man går i en tävling med målet att vinna så är det på plats med realistiska mål. Allt du nämner ovan är mycket bra synpunkter. Svenskan är skitsvår. Att ge sig in i den med målet att vinna krävs otroligt mycket. Den som tror sig kunna göra stora framgångar i tävlingen utan att veta vad den går in på kommer troligtvis bli besviken.
        Själv är jag en jättedålig förlorare och tävlingsinstinkten återfinns i det mesta. Hade jag tävlat i svenskan enbart i tron att jag skulle vinna hade jag åkt på en knäck direkt och sannolikt tröttna.
        Har man dock en "sund"/korrekt inställning när man gör det så kommer man att skaffa stora erfarenheter, oavsett om man kommer sist eller först och oavsett målsättning. Svenskan är öppen för alla oavsett målsättning (personliga eller lagmässiga).

Sörtjärn är så liten att den gädda som inte simmar ett varv i den sjön är nog inte levande Imorgon dock - återfinns jag i böljan blå Fryken. Eventuella krokodiler kommer på beställning

Ingen oavsett kunskap och erfarenhet ska dock tro att svenskan enbart är för specimeneliten. De finns där lika mycket som det även finns "nybörjare" och alla är välkomna och kan/kommer att dra erfarenheter ifrån det. Goda som dåliga.
        Du verka vara en schysst snubbe, lyckatill i Fryken.
        Vi hörs Silver
        PR

Kommentera

Jag tävlar för ett av topplagen i Svenskan (SG Pesca), men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att t ex ställa upp och "guida" några ungdomar om det finns intresse. Med guida menar jag att ha med mig ett par killar ut och fiska i tex Lödde å och visa hur fisket där kan gå till. Allt i mån av min tid och ert intresse. Även sutare, sarv ruda och braxen skulle man kunna ta poäng på här nere.

Det är väl kul att tävla även om man inte vinner, man kan ju alltid komma bättre nästa år.
          Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Silver, gott talat....
            Jo, du, jag lider med dig. Hade liknande skada som du i somras, gips i 7 veckor, 3st 8meter långa störar som slog av mina fotknölar. Krya gärnet....
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Nu kommer det jag väntat på, det välkända pratet om "kända vatten". Och då gärna med flera punkter efter så att man riktigt ska förstå att fiskar tagna i "kända vatten" minsann inte är värt lika mycket.

Skulle vilja veta lite om när ett vatten är känt? Hur definierar man ett känt vatten? Räcker det att jag fiskar där? Eller måste man vara minst två st? Eller ännu fler? En annan tråkig sak är att de som bor vid dessa så kallade "kända vattnen", vad ska de göra? För i vissas ögon så är ju fisken från dessa vatten inte lika mycket värd.

Tror inte att det i Sverige finns några okända vatten, tror nämligen att Lantmäteriet har skött sitt jobb och kartlagt de pölar som finns...

Nä, ni som vill vara med i tävlingen tycker jag ska vara det och åk gärna till de så kallde "kända vattnen", träffa annat folk där och utveckla erat fiske samt ha jävligt roligt. Jag kan garantera att om t ex Svartån visar sig från sin ljusa sida så kommer ni att ha fiskeminnen för livet. För är det på något ställe man kan lära sig nåt så är det där folk är och fiskar!
              Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

prova att ta en sutare på över 4 kg någon annanstans än i tex antorpa..gädda på över 15 från något annat vatten än lödde och vättern.brax på över 5 i annat vatten än i hossmoån.. vimma i testeboån..finns massor med ex..med det här vill jag inte säja att fiskarna som är tagna där är mindre värda än andra men nog skulle det kännas bättre att hitta en egen sjö med sådana klunsar..har försökt i 20 år snart och inte lyckats..för att lyckas i svenskan tror jag man MÅSTE fiska väl kända vatten för att hänga med..
                UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                minken.bloggsida.se/

Kommentera

Minken:
                  Men jag vet fortfarande inte när ett vatten är "känt"? Vad krävs för att ett vatten ska bli "känt"? Eftersom du tog upp det tidigare i tråden så borde du ju även ha någon form av definition på det? För vad jag vet så finns det inga okända vatten i Sverige.
                  Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

tror nog du vet vad jag menar eller hur?Antorpa kan man kalla ett känt vatten för där vet hela sveriges metare det finns stora sutare men att det skulle finnas det i lortglo i gästrikland kanske ingen vet..att ta en färna tex på 2kg i svartån är kanske ingen bedrift men i sagån är det däremot är en riktig specimen firre..dålig i att förklara men tror du hajar vad jag menar..
                    UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                    minken.bloggsida.se/

Kommentera

om man går in på svenskans hemsida o kollar så kanske du förstår vad jag menar när du läser listorna av de olika arterna..
                      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar