Kan inte bestämma mig......... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte bestämma mig.........

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kan inte bestämma mig.........

Ska beställa ekolod idag, ska användas uteslutande till sjöfiske, mestadels till vertikalfiske efter gös, något av dessa blir det. Vet att det finns 123000 trådar med ekolodsfrågor men har nu sorterat ner det till 3 alternativ i liknande prisklass. Säg vad ni tycker och tror.

Jag skulle välja ett mycket vassare lod om huvudsyftet var VJ-fisket. Nu vet jag ju inte vad frakt och sådant går på för 200 dollars (xc:a8kr=1600kr)^får du detta: http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...011&hasJS=true Där duger iaf upplösningen, vill man fläska på ytterligare nån tusing får man färg också o då blir man riktigt nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan Visa inlägg
      Jag skulle välja ett mycket vassare lod om huvudsyftet var VJ-fisket. Nu vet jag ju inte vad frakt och sådant går på för 200 dollars (xc:a8kr=1600kr)^får du detta: http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...011&hasJS=true Där duger iaf upplösningen, vill man fläska på ytterligare nån tusing får man färg också o då blir man riktigt nöjd.
      tackar för tipset.

Kommentera

Bortslängd tid att importera blir (nästan) lika dyrt annars ett bra lod för pengarna lod men 320 modellen funkar lika bra har haft bägge
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Skulle inte köpa Svart/vitt och skulle jag vilja ha riktigt bra grejjer skulle jag satsa på Lowrance

Kommentera

dollarn är i 9kr nu, kolla innan du spelar från usa eller köper med dollar någon annanstans.
            Jag rekommenderar Lowrance har ett själv =)

Kommentera

Då har jag handlat klart, det blev detta http://www.navalis.se/lowrance-x50-d...products_id/20

Hoppas det kan funka.
              Tack för alla tips.

Kommentera

Näe, import kanske är overkill, vad vet jag? Hursomhelst skulle jag satsa på ett lite finare lod än de du själv gav på förslag iaf. Själv äger jag ett eagle fishmark320 (som är lowrance "budgetvariant") och tycker det funkar prima fin, även om jag önskar det var färg vissa gånger. Mitt gav jag c:a 1000:- för (komplett) när det begav sig (i usa), men då var dollarn ruskigt billig. Känner man någon i staterna kan det dock helt klart vara värt att beställa hem till dem och låta dem skicka det till sverige. Båtelektroniken är inte bara billig i usa, den är dessutom saftigt dyr i sverige.

Kommentera

Färgekolod, visst bra, men knappast värt pengarna. Köper hellre ett bra svartvitt än ett halvkass färg.
                  sigpic

Kommentera

Ja faktiskt, vad har man färgen till annat än att se hård/mjuk botten?
                    Det går med ett svartvitt oxå. Färg är praktiskt men inte mer värt än ett bra lod.

Jag har ett x-125 som är kanonbra trots svartvitt.
                    När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen