Ursprungligen postat av Bjoz
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskeolyckor
Collapse
X
-
Hur lyckades du med det där? Ser ju inte för skönt ut direktUrsprungligen postat av Spy Visa inläggLätt att säga, lite svårare att göra. Iaf på min lilla läppkrokning
Gilla och följ oss på facebook
www.facebook.com/TeamFishingForFun
Mina PB:n
Gädda 12.70 kg 117 cm
Gös 5.70 kg 80 cm
Abborre 1.32kg 46 cm
Kommentera
-
Håller med dig, bedövningen gör riktigt ont. När jag ska upp två fingrar så fick jag två sprutor i vardera finger och det gjorde bra mycket ondare än när gäddan skar upp fingrarna.Ursprungligen postat av Dalis Visa inläggMIn erfarenhet är att bedövningen gör minst lika ont som att dra genom spetsen utan, och då räknar jag inte ens med tiden med kroken i handen på vägen till akuten, bara att spänna sig, trycka till och ta fram avbitaren
När det gäller olycker i allmänhet tycker jag ofta det är så att man vet om att detta är ingen bra ide, det kommer nog att gå åt h-ete, men ändå så gör man det och vips så står man där med kroken i fingret och en gädda sprattlandes i den andra trekroken.Pike Vobiscum
Kommentera
-
Jag fick oxå två sprutor i fingret och ja, dom kändes. Dom kändes mer än själva krokningen, och tiden mellan olyckan och tills jag kom till akuten gjorde inte ont alls. Det som hade varit träligt skulle va att få av kroken som var förjävla hård. Och det menar jag verkliegn, owner är sjukt hårda. I fortsättningen har jag med plåster och en rejäl avbitare iaf =)Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Hur gör du om en stor Gädda sväljer betet lite dumt då? Jag tror detta var en tankeställare från Gäddguden.Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggJag fick oxå två sprutor i fingret och ja, dom kändes. Dom kändes mer än själva krokningen, och tiden mellan olyckan och tills jag kom till akuten gjorde inte ont alls. Det som hade varit träligt skulle va att få av kroken som var förjävla hård. Och det menar jag verkliegn, owner är sjukt hårda. I fortsättningen har jag med plåster och en rejäl avbitare iaf =)
Lycka till i framtiden!sigpic
Kommentera
-
Hehe, det gör alltid ondare att få smärta man är beredd på, att bli krokad, skära sig osv gör oftast inte ens ont. För man är inte beredd på att det ska göra ont. Det är först efteråt det börjar göra ont.
Att vara beredd på smärta är det sämsta sättet att möta den, egentligen. Det är därför sjuksköterskor som ska ta sprutor, blodprov på barn osv räknar till 1 eller 2 innan dom sticker (när dom sagt att dom ska räkna till 3) kvar sitter en häpen unge som inte hann fatta vad som hände.
Kommentera
-
Har skrivit en liten förklaring i mitt fotoalbum.....Ursprungligen postat av Jensa_H Visa inläggHur lyckades du med det där? Ser ju inte för skönt ut direkt

Gjorde inte särskilt ont men den satt som berget.
En sak att tänka på om man trycker ut kroken själv !
Det finns alltid en infektionsrisk och åker man till akuten får man proffessionell hjälp med t.ex. stelkrampsspruta och antibiotika vid behov.
Kommentera
-
Precis, kan ju vara nyttigt.Ursprungligen postat av Spy Visa inläggHar skrivit en liten förklaring i mitt fotoalbum.....
Gjorde inte särskilt ont men den satt som berget.
En sak att tänka på om man trycker ut kroken själv !
Det finns alltid en infektionsrisk och åker man till akuten får man proffessionell hjälp med t.ex. stelkrampsspruta och antibiotika vid behov.Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Exakt, på akuten hade dom bara en vanlig sidavbitare,Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggDet som hade varit träligt skulle va att få av kroken som var förjävla hård. Och det menar jag verkliegn, owner är sjukt hårda. I fortsättningen har jag med plåster och en rejäl avbitare iaf =)
doktorn fick slita som ett djur för att knipsa av kroken (Gamakatsu, Owner är nog ännu värre) och
när han väl kom igenom sköt spetsen iväg som ett pistolskott genom rummet.
Stor risk för nya skador
Jag ångrar verkligen att jag inte tog med min Bacho kraftavbitare, med den går det som smör....
Ska fan köpa en åt dom, som tack för senast !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 519 visningar