Fiske eller Golf?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske eller Golf?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske eller Golf?!

Jag vet inte om du fått för dig att jag är golfare, men så är inte fallet. Min uppfattning om golfare är att dom är rätt töntiga:

Dom kan köpa en putter för 2000:-, när man kan få ett UL spö för under 1000-lappen

Dom kan investera 5000:- i en Big Berta, när du kan få ett härligt gäddspö från Shimano för 2.500:-.

Dom går omkring i fjolliga solskärmar, när man kan ha en rejäl fiskesmäck på skallen.

Dom har spikar under fötterna, när man kan gå i gummistövlar.

Dom har dyra löjligt rutiga byxor som är för korta, när man kan ha rejäla kamoflagebrallor köpta billigt på ett överskottslager

Dom betalar löjliga höga årskostnader för att vara med i en klubb, när man kan spendera samma pengar på att fiska på Kolahalvön, eller i Nya Zeeland.

Dom investerar skitmycke pengar i fodralet till sina klubbor, när man kan köpa förhållandevis billiga handbyggda haspelrullar i USA, Van Zaant t.ex....

En del av dårarna köper el-drivna bilar att åka omkring, när man kan få en Ryds med utombordare för samma peng.

Ja exemplen går att mångfaldiga. Så kom inte och säg att fiskare är knäppa. Det är ju tvärtemot "dom" som behöver vård och stöd av oss!!!

Så på dom bara broder!

Det var värstens Åsunden, här släpper du fram dina innersta känslor. Det var fint. Kunde dock inte hålla mig ifrån att skicka ditt inlägg till en golf-sida, där jag bifogade din hemadress. Nu behöver du bara sitta och vänta på besök. Ladda med lite Gevalia

Kommentera

Gevalia och huggkroken i högsta beredskap!!!

Kommentera

Jag håller helt och hållet med dig.
        Varför jaga en liten boll, när man kan jaga den där lömska gäddan!
        [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Man bör kanske tillägga att om man lägger ner riktigt mycket pengar och tid på golf kan du ju faktiskt bli snuskigt rik, och om du sedan vill, köpa alla spön o rullar du vill. Kanske något att fundera på Åsunden? En ganska stor skillnad mot fisket. Se på Jocke Häggman, en inbiten fiskare som torskat många miljoner pga av sitt fiske intresse. För mig gick golfen helt åt helvete i år vilket gjorde att jag spelade kanske tre rundor sammanlagt mot normala 30-40. Detta innebar att att jag både fiskade mer och lade ner betydligt mer pengar på fisket, ganska bra i efterhand att drivern inte fungerade. Behärskar dock både golf o fiske just nu (tror jag i alla fall) så går det ena dåligt kan man alltid satsa på det andra.

Om du vill Åsunden kan jag ge dig en gratis lektion i golf

Du vet väl att det oftast är dom som säger sig hata något som mest av allt vill kunna det de gnäller på
          För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Du har rätt GW, jag skulle gärna bli ruskigt bra på golf och snuskigt rik, men jag vet att mina chanser är ytterst små.

Och Åsundens chanser ska vi inte tala om.... Jag tror inte det existerar något ord som kan beskriva så små enheter

Kommentera

Jaha du GW, mitt lilla inlägg var ett försök till lustifikation... poängen är kanske att bägge kategorier är lite tokia på sitt sätt, eller kloka. Man ska ju ha en hobby, eller var det husvagn.......

Jag menar att dra till Kola och slåss med myggen och dra lite lax kostar i runda slängar 40 loppor. det blir många golfrundor det.....

Jag tar gärna den där gratislextionen!!!

Kommentera

Originally posted by Åsunden
                Jaha du GW, mitt lilla inlägg var ett försök till lustifikation... poängen är kanske att bägge kategorier är lite tokia på sitt sätt, eller kloka. Man ska ju ha en hobby, eller var det husvagn.......
                Det här är ett typiskt inlägg man borde rapportera till en moderator. Göra sig lustig över fiskare! Så får det inte gå till

Kommentera

Originally posted by FRB
                  Du har rätt GW, jag skulle gärna bli ruskigt bra på golf och snuskigt rik, men jag vet att mina chanser är ytterst små.

Och Åsundens chanser ska vi inte tala om.... Jag tror inte det existerar något ord som kan beskriva så små enheter
                  små enheter. Kommer du ihåg enheten Ångström 10-10meter, det är inte mycke det!

Är det toleransen för att inte "hocka" eller "slica"?! GW, du som vet!

Kommentera

Verkar som att Åsunden inte förstod att jag skrev inlägget med lite ironi. Blev du stött? Jag fattade självklart att du skojade och trodde du förstod att jag gjorde det oxå. Om du nu trodde att jag försökte att på allvar försvara golfare så kan du sluta tro det nu. Du får självklart tyska vad du vill om dessa.

Ha det bra

//Gw
                    För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 472 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art