Flipper 620 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flipper 620

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flipper 620

Funderar på att köpa en flipper 620. Kommer använda den för trollingfiske i Vänern. Vet att den kan vara lite stötig i sjön men hur är den att bedriva trollingfiske ifrån. Vill behålla sofforna i aktern då den ska kunna användas med familjen på sommarn. Har lite funderingar på sätta på en nya suzuki 90 hk på flippern. Räcker detta till eller behövs det mer kraft.
    Någon som har lite tips och råd angående denna båt?

mvh

Markus

Jo jag har lite koll på Flipper 620:

Ganska ombyggd, funkar helt klart med sofforna, men ännu bättre utan, och är en mycket fin trollingmaskin, mycket gott med sol- och vindskydd vid förarplatsen. Trimplan är ett absolut måste så räkna in det i budgeten direkt.

http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Tja

Ja sofforna måste vara kvar för familjens skull. Vad ligger du i för marchfart och förbrukning ungefär. Du har en 100 hk yamaha. Vad tror du om 90 hk suzuki. räcker den till för familjen också med i båten?

Markus

Kommentera

Jag toppar 32 knop och har 23 knop på 4300 varv tror jag det är. Snittförbrukningen är ca 0,7 liter distsen räknat på två trollingturer där jag tankade fullt innan med 16-17 distans transport i 25 knop och ett antal timmars trollande, kommer inte ihåg hur många distans jag körde och hur mycket jag fick i tanken efter dom två rundorna men så räknade jag ut det.

Borde inte vara något problem med 90 hk, Suzuki brukar vara starka på tunga båtar med sin utväxling.

Kommentera

Hej igen

Är båten kursstabil vid löjtrolling.Kan tänka mig att det blir vindfång i båten när det blåser lite. Har ju tänkt sätta in autopilot i båten men kanske inte direkt beroende på ekonomin.

Markus

Kommentera

Hmm jag kör ju inte under två knop numera men en bra autopilot är nog bra om du ska köra snigeltrolling. Håller man sig på rätt kurs med tanke så går det bra men det är ju nte alltid man vill göra det.

Hyfsat jobbig att lägga till med i början när det blåser man lär sig att man inte ska lägga ur växel och glida in...

Var bor du nånstans?

Kommentera

Hej

Jag bor i Sjötorp vid Vänern. Kommer i stort sett bara fiska i Vänern om jag inte skaffar mig en bromsad trailer efter ett tag. Att lägga till brukar vara knöligt i början men man brukar lära sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 119 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen