Nån om vet ungefär vad det kostar i frakt när man beställer ett eller flera spön från USA?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fraktkostnad vid spöimport?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggNån om vet ungefär vad det kostar i frakt när man beställer ett eller flera spön från USA?
Kan tänka mig att du får betala en hel del i frakt då det är utanför eu, tullavgift etc. Jag har aldrig beställt från USA så har ingen riktigt koll
. Brukar köpa många av mina fiskegrejjer från England har dock inte köpt något spö. Vad ska du ha för typ av spö?
-
Det ultimata träsket lovar sätt på dej storstövlarna!
Grundtips no 1 vet du inte vad du köper redan EXAKT dvs har provkastat/svingat i luften avstå direkt köp inget på känn undantag möjligen trollingspön men mycket viktigt är att du känner till grejorna innan, mycket lätt att bli besviken annars, dock kan de bli något dyra men bra blomsterpinnar till tjejen om det skiter sej!
Grundtips no 2 fraktkostnader varierar otroligt, beroende på längden brukar de gå som oversize inte ovanligt finns också massor av olika frakt alternativ från USA varierar som fan!
Grundtips no 3 bestäm dej för vad du ska ha be sedan om en "shipping qoute" från firman i USA på grejorna, helst bör de skicka USPS (dvs det amerikanska postverket) de är alltid billigast och mycket säker service.
Själv undviker jag som pesten alla privata fraktare och då speciellt UPS (United Parcel Service) som har en mycket dyr dörr till dörr service i mitt tycke bara dyr och värdelös fan man har väl tid att gå till posten i Sverige men tydligen inte i USA dock är det riktat mot företag och har vett att ta betalt för detta.
Haha lycka till har du frågor PMa tror nog jag har något tips i bakfickan men spön nja du bör veta vad du köper en stark rekommendation i dessa dagar med dyr dollar mvh
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag har beställt saker från USA förr och även från olika ställen i Asien.
Från Asien kostar tunga längre paket runt 500 när jag använt Hong kong speedpost.
(Jag har importerat airsoftvapen)
Ingen som kan hinta om ett ungefärligt pris från staterna?
Jag vill veta om det är lönt att skippa garantin för att få ett dyrt spö för halva priset jämfört med här i överpris-sverige
Kommentera
-
Jag vet att tacklewarehouse brukar ta runt 35-40$ för ett spö (ups), tror inte fler spön kostar mycket mer. Men jag har sett på ställen där frakten kostar 80$ så det varierar kraftigt som sagt tidigare. Sen finns det företag som tar frakt efter en viss procent av köpesumman och då kan det vara riktigt svindyrt för oss importköpare.
Kommentera
-
SAGE= fraktfritt dock tror jag inte att det lönar sig med det höga värdet på dollarn + moms+avgifter
Men om det inte är för att spara pengar så kan du väl beställa. Kolla om det finns i england, dom har lägre moms än sverige.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Tack, precis det jag behövde veta.Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inläggJag vet att tacklewarehouse brukar ta runt 35-40$ för ett spö (ups), tror inte fler spön kostar mycket mer. Men jag har sett på ställen där frakten kostar 80$ så det varierar kraftigt som sagt tidigare. Sen finns det företag som tar frakt efter en viss procent av köpesumman och då kan det vara riktigt svindyrt för oss importköpare.
Jag mailade tacklewarehouse om det igår, men har inte fått svar än.
Guideline:
Tack för Sage tipset, ska kolla vidare på om dom har nåt som passar mina behov.
Jag är ute efter 2-3st nya spön.
Ett tyngre jerkspö, ett spö som passar dropshot-fiske och eventuellt ett nytt UL-spö med helaction av lite bättre modell.
Kommentera
-
Jo, det var smidigt och bra.
Om man beställer andra grejer till som inte kan skickas i spötub så tillkommer kostnader naturligtvis.Ursprungligen postat av Tackle warehouseFedEx International Economy $37.00 Delivery in 5 business days.
FedEx Int Priority $44.00 Delivery 3-5 business days.
Express Mail $45.00 Express Mail - Lane 5 - delivery 7-10 days
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 520 visningar