Fiske i Ystad. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ystad.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Ystad.

Nu är det som så att svärmor och svärfar har hyrt en stuga i Ystad nästa vecka och så bjöd dom ner oss över veckoslutet. Då kan man ju inte låta bli att ta med sig spöt ner för att försöka lura några firrar
    Men då jag inte varit i Ystad undrar jag vad och var man fiskar?

Längs med strandpromenaden i Ystad sandskog (säkert där stugan ligger) finns det ett flertal bryggor, orkar man tampas med badgalna barn brukar det vara fint bottenmete efter skrubba på kvällarna, lite varierande beroende på vattentemp. När det skymmer och blir mörkt brukar torsken komma in och hugga på både bottenmete och spinn. Enstaka öringar kan också dyka upp under de mörka timmarna då det e rätt gott om tobisstim mellan bryggorna.

Är du sugen på att fiska i en å, så ligger nybroån i slutet på sandskogen. Brukar funka bra att meta abborre o vitfisk. Finns också gott om gädda om man rör sig bort från bilbron vid vägen. Fiskekort kostar 20-30 kr och kan köpas i Fiske o sprtboden vid österports torg mitt i Ystad.
    Lycka till med fisket

Kommentera

Ursprungligen postat av Peltola Visa inlägg
      Nu är det som så att svärmor och svärfar har hyrt en stuga i Ystad nästa vecka och så bjöd dom ner oss över veckoslutet. Då kan man ju inte låta bli att ta med sig spöt ner för att försöka lura några firrar
      Men då jag inte varit i Ystad undrar jag vad och var man fiskar?
      I hamnbassängarna på österlen så brukar det finnas en del Id . Dom flötmetar man förslagsvis med Bröd som agn . Hugger även på drag .
      Brukar även finnas turbåtar bla i simrishamn som man kan ut å fiska torsk med .

/Fredrik

Kommentera

I insjöväg finns det Snogeholmssjön inte så långt ifrån Ystad. Där kan du hyra båt för en billig peng, tror det är 100 kr/4 tim (du kan vara tre pers i båten). Enda problemet är att det inte går att boka båt där.

Skymningsfiske efter havsöring på något av reven, tex engelska bryggan hade jag nog definitivt provat om jag hade möjlighet till detta. Men då krävs vadare...

Vet inte om Ulf Stare har sin båt Falken liggandes i Abbekås, det kan i så fall vara ett alternativ, men boka innan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 495 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art