Jag vill! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag vill!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag vill!

Hej på er.

Alltså hur skall jag hitta tillbaka till fisket?
    I mina unga år fiskade jag jämt, alltid och hela tiden. Allt kretsade runt att FISKA!

Men så vart man äldre och mopeder och tjejer kom i mellan. Nu de senaste åren har det vart familjen och jänkebilar som tagit all min tid.

Nu undrar jag hur jag skall hitta tillbaka till naturen och fisket, känner att mina barn (nu 3 & 5 år) skall få känna på det jag gjorde när jag var ung. Hittills har jag bara "miljöskadat" dem med V8or, turbos och sådant där.

Vill på ett lätt och ej "påtvingat" sätt återuppta fisket. Har ni några tips på hur jag skall gå tillväga så både jag och barnen får gång verksamheten tillsammans?

Den utrustningen jag har består av grejer jag hade när jag var ung. (yngre)
    Som tex Cardinal 654GT & Max3+ samt en ambassadeur MAG II. Även en hel del flugfiskeutrusning då det var vad jag helst ägnade mig åt. Tror det är dax att uppdatera lite, linorna är väl 10år+ med.
    www.mustangpower.se
    http://www.youtube.com/user/MrTirbo
    Avdankad fisketok med för lite tid.

Plocka upp på "torget" en jänkebrud som är fisketokig är mitt råd. Av alla de varv du kört och frågat, vrid om frågan lite... Istället för "vill du pö.." fråga istället "vill du fi..."!!!

/MT

Kommer tända din stimulans garanterat!

Kommentera

min flakmoped är trasig och tjejer hinner jag inte med så jag sviker aldrig fisket men köp en båt och eller om du bara ska börja med metspön (det beror ju på hur gamla dina barn är)
      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
        Hej på er.

Alltså hur skall jag hitta tillbaka till fisket?
        I mina unga år fiskade jag jämt, alltid och hela tiden. Allt kretsade runt att FISKA!

Men så vart man äldre och mopeder och tjejer kom i mellan. Nu de senaste åren har det vart familjen och jänkebilar som tagit all min tid.

Nu undrar jag hur jag skall hitta tillbaka till naturen och fisket, känner att mina barn (nu 3 & 5 år) skall få känna på det jag gjorde när jag var ung. Hittills har jag bara "miljöskadat" dem med V8or, turbos och sådant där.

Vill på ett lätt och ej "påtvingat" sätt återuppta fisket. Har ni några tips på hur jag skall gå tillväga så både jag och barnen får gång verksamheten tillsammans?

Den utrustningen jag har består av grejer jag hade när jag var ung. (yngre)
        Som tex Cardinal 654GT & Max3+ samt en ambassadeur MAG II. Även en hel del flugfiskeutrusning då det var vad jag helst ägnade mig åt. Tror det är dax att uppdatera lite, linorna är väl 10år+ med.

Låter helt riktigt:=)
        om Barnen är så pass små så köp varsitt metspö åt dom , hacka lite mask, åk iväg till en brygga lr dylikt en fin dag lr kväll, sen sitter ni bara och väntar på hugg!
        Första fisken som dom kommer få kommer göra så att dom vill ha mer och mer och mer!
        Det kommer säkert funka lika bra för dig med:=)

lycka till!

ps. glömm inte bort och grilla ngn korv också:=)

Kommentera

Leta reda på ett trevligt utflyktsmål, ta med gott om fika, något att grilla och metspön Det brukar vara allt som behövs när man har barn med sig.

Oja, höll på att glömma, om dom ledsnar, och det gör dom, så låt dom springa runt och göra något annat.

Fiske med barn är alltid på deras villkor.

Lycka till
          I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
          http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
          http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Nu har jag ju en särring redan, har iofs frågat barnen om de vill ha en ny, yngre och blond mamma men det har röstats ner...

Men det där med metspö och mask var en bra idé. Kanske dax att uppsöka de sjöar som jag själv fiskade i för typ 25 år sedan. Hum... *hitta.se har väl kartor...*
            www.mustangpower.se
            http://www.youtube.com/user/MrTirbo
            Avdankad fisketok med för lite tid.

Kommentera

[QUOTE=MrTurbo;466501]Nu har jag ju en särring redan, har iofs frågat barnen om de vill ha en ny, yngre och blond mamma men det har röstats ner...

????:=)

Kommentera

Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
                Nu har jag ju en särring redan, har iofs frågat barnen om de vill ha en ny, yngre och blond mamma men det har röstats ner...

Men det där med metspö och mask var en bra idé. Kanske dax att uppsöka de sjöar som jag själv fiskade i för typ 25 år sedan. Hum... *hitta.se har väl kartor...*
                glöm inte att mäska ordentligt så att det nappar bra
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

När de är så små så måste det vara roligt (ja, det måste det stundtals fortfarande, min är 9).
                  Jag metade abborre och mört i sjöar, och när vi skulle ha riktigt kul metade vi braxen. De är "läbbigt" stora fast de är "små" så att säga... Men KUL är det. Ungar älskar att det händer saker.

Sen tar du en tur till havet och metar snultror och krabbor och du har två fiskeintresserade!

Lycka till med indoktrineringen...

Kommentera

Hej Mr Turbo!

Det är inte så att du hänger på STCS också?

Edit, såg att du är den motsträvige:-)

Hur som helst, börja med barnen, fixa metspön och mask med lite fika och stick till en sjö, garanterat kanonkul men som nå`n sa innan det är på barnens villkor tröttnar dom så kan man ju alltid titta på insekter, kasta macka eller annan lek.

Jag åkte iväv med min dotter förra året då 4 år, jag trodde vi skulle vara ute någon timme......
                    efter 5 timmar var det jag som sa att nu måste vi åka hem, hon älskar att fiska.
                    //C
                    Senast ändrad av Cole; 2009-07-24, 12:49.
                    http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 508 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85