Ni som kan detta med att redigera bakgrunderna på fiskefoton innan man lägger ut dem kanske kan ge tips på program och om nån har ork hur man gör de. Har försökt men inte lyckats än nån som har tips??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Redigeringsprogram av foton?
Collapse
X
-
Photoshop CS3 är det som gäller. Ladda ner nån demoversion innan du köper det.Ursprungligen postat av Björkis1 Visa inläggNi som kan detta med att redigera bakgrunderna på fiskefoton innan man lägger ut dem kanske kan ge tips på program och om nån har ork hur man gör de. Har försökt men inte lyckats än nån som har tips??
Youtube lär dig!
//Linus
-
Beror ju lite på vad Du vill göra med bilderna men Du kommer långt med gratisprogram som Irfan View och Picasa dessa läser de allra flesta bildformat och hanterar de flesa kameror och deras olika drivrutiner och är som sagt gratis Freeware.
Photo Shop finns i olika varianter och kan så klart mera men kostar också en hel del pengar, så inledningsvis skulle jag börja med något av ovanstående gratisprogram, sök sedan på programnamnet +turtorial eller manual eller liknadne för att hitta tips på hur Du använder dem om inte de inbyggda manualerna räcker.
Kommentera
-
Finns gratisprogram som gimpen som är precis lika bra som photoshop då man endast behöver ytterst lite av verktygen, räcker med verktygen "skärpa/kurvor/kontrast" och då beskäringsmöjligheter, om du ska manipulera/designa osv så använd photoshop, men det lär inte vara nödvändigt för dig om du bara ska ha det till fiskebilder
Ser rörigt ut i början om man aldrig använt sig innan av dessa progam, men du ser själv ganska fort hur det funkar.
I filter har du skärpa/oskärpa tex
I image/bild hittar du kontrast, kurvor, nyans osv
I redigera/edit hittar du kopiera/klipp ut/klistra in osv
Så här ser det ut

Finns att ladda ner här
Lycka till!
Kommentera
-
Kör photoshop om du vill vara lite avancerad, ska du bara redigera några fiskebilder då och då lär Gimp funka bra, det är inte allt för kraftfullt men det är gratis som sagt.
Jag gör bildredigering i Photoshop CS4, men då jobbar och studerar jag som grafisk designer, då räcker inte gimp.
Men tanka Gimp och kör hårt : )

Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 329 visningar