Attitude Baits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attitude Baits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi har kollat allt vi gor via handelskammarens advokater. Vi ar vattentata. Jag vet att en del krangare kommer att ga i taket och gora allt for att stoppa oss. Det kommer inte att ga. CW blir inte bara gummi en och annan klassisk wobbler ocksa

Kommentera

Rullar också?
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Bra Jenk, då behöver jag inte vara orolig! ;-)
        När blir releasepartyt?
        Lycka till!

Kommentera

hoppas det går bra!!
          UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
          minken.bloggsida.se/

Kommentera

De kommer att finnas top of the line rullar Vi kommer aven erbjuda varo som ekolod osv. De varorna har vi inte i lager men kan ta hem pa 2 dagar. Sa leveranstiden till Sverige skulle hogst vara 2 veckor pa sadant. En annan grej ar att vi kan ta upp storre bestallningar fran te.x klubbar pa grejor som inte ingar i det ordinarie sortimentet. Sag att Svenska Trollingklubben vill ha 20 inline spon och 20 sg47or sa kan vi ordna det. Det ar bara maila forfragningar nar vi startar igang.

Kommentera

Jenk, har jag greppat läget;

* varans pris + tull moms och frakt, allt ingår i priset när jag trycker på "beställ". Inga tråkiga ekonomiska överaskningar altså?
              * företaget är reggat i USA, altså ingen svensk leverantör kan beskylla ngn för "olagligheter"?
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Nastan ratt! frakt inom Sverige tillkommer men det ser du nar du bestaller.

Kommentera

OK...altså?

* varans pris + tull moms och frakt, allt ingår i priset när jag trycker på "beställ". Inga tråkiga ekonomiska överaskningar altså?

* företaget är reggat i USA, altså ingen svensk leverantör kan beskylla ngn för "olagligheter"?

* Svensk frakt tillkommer med postens portotaxor
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Så här är det..
                    (Precis som jag skrev när jag själv blev kontaktad av CWC för att jag säljer några Bullar och annat - finns i annan tråd)

Generalagenten i Sverige kan absolut inte göra någonting åt att andra aktörer importerar direkt från USA och sedan säljer här.. Det är heller inte olagligt så länge alla andra importregler följs..

Det som kan bli problematiskt är just det som nämnts tidigare här.. Om man kollar hos Musky Innovations (Bull Dawg m.m.) så nämns CWC som återförsäljare i Sverige. Det betyder att MI antagligen kommer att neka alla svenska aktörer som försöker beställa genom dem och sedan sälja vidare i Sverige. Dessa kommer att hänvisa till CWC - men - och här kommer det fina i kråksången - det går utmärkt att köpa det man vill ha genom någon av de andra butikerna i USA eller andra länder.. Dessa bryr sig inte det minsta om att CWC och MI har ett avtal som ger CWC rätt att sälja MI:s produkter inom området Sverige (eller Norden eller vad det nu är)..

För övrigt går det bra att beställa från USA även som privatperson - fast skall det löna sig får man beställa en del.. Ett annat sätt är ju att ta med sig hem när man är över - så gjorde jag..

FÖrresten - ifall ni inte kan hålla er tills butiken öppnar har jag några Bull Dawgs kvar http://www.fiskesnack.com/forum/show...&threadid=4604

För övrigt är det väl skönt att isen nu lägger sig så smått - i alla fall här i GBG-området...

Kommentera

Låter hur bra som helst!! Som jag skrev innan och som många andra har påtalat. Bra att någon rör om i grytan!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 574 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85