Och herre jesus..det är ca 4 månader kvar innan jag i alla fall kan börja och flugfiska om nu inte våren är sen förstås. Nåja det får väl bli en helvetes massa flugor istället under tiden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ca 4 månader kvar
Collapse
X
-
hmmmm
hmmm med flugspö? var finns det öppet vatten?Originally posted by truttakungen
Det var väl ändå inte riktigt sant! Du har inte så långt till Boden....går förmodligen att fiska redan nu efter havsöring. Deppa inte ihop!
Team Juto&Prytz
C&R man skall inte leka med maten - utan äta upp den!
Luleå
Kommentera
-
Det finns ju ett lakerekord på fluga också. Klura ut ett sätt att slå det och följ dina tankar!
Vad tror du om en snittsig kombination av laxkrok, koppartråd, gul Wettexduk, röd Chief-O-Net och räkspad i flugan? Eventuellt kan den hottas upp ytterligare med något självlysande material.
Lule Lake nymph eller Så Ska Det Lota?Senast ändrad av BeBest; 2004-01-01, 11:48.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
I älven! Du har alltid öppet vatten i de stora älvarna som är utbyggda i alla fall (nedanför kraftverken) . Jag brukar fiska Året om, bara det är en dag då det är lite varmare. Har bott i Piteå förrut, och jag vet att andra brukar åka till boden och fiska mitt i vintern. Själv fiskar jag i Umeälven med början i Februari ungefär..
Vill man ha en lång säsong, tar man sig en lång säsong...
Kommentera
-
öppet?
Öppet vatten...var där förra veckan och man får nog snällt sitta och vänta ett bra tag till på detta. Man får nog göra en sväng utomlads kanske och då behöver man ju inte frysa om fingrarna heller.Originally posted by truttakungen
I älven! Du har alltid öppet vatten i de stora älvarna som är utbyggda i alla fall (nedanför kraftverken) . Jag brukar fiska Året om, bara det är en dag då det är lite varmare. Har bott i Piteå förrut, och jag vet att andra brukar åka till boden och fiska mitt i vintern. Själv fiskar jag i Umeälven med början i Februari ungefär..
Vill man ha en lång säsong, tar man sig en lång säsong...
Team Juto&Prytz
Luleå
Kommentera
-
låter intressant
hmmm det har jag inte provat....kanske dags och göra detta.Originally posted by BeBest
Det finns ju ett lakerekord på fluga också. Klura ut ett sätt att slå det och följ dina tankar!
Vad tror du om en snittsig kombination av laxkrok, koppartråd, gul Wettexduk, röd Chief-O-Net och räkspad i flugan? Eventuellt kan den hottas upp ytterligare med något självlysande material.
Lule Lake nymph eller Så Ska Det Lota?Team Juto&Prytz
Luleå
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 554 visningar