16 kg gädda!!:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

16 kg gädda!!:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tog gäddan på en pig suspending 04 - Orange Bandit dessutom va det första fisken jag fått på det betet

Kommentera

Grattis. Jag ville nu ha sluppit fisken tilbaks, men man forstår hvarfor du ahr tagit den med. Mange andre ville nok gjort det samma.
      ><)))(°>

www.aurebu.com
      www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Ursprungligen postat av PontusPirken Visa inlägg
        Kamera hade jag med men någon som kunde ta kort hade jag inte ,å det är kanske lite svårt att ta kort på sig själv när man håller i en så stor fisk:P
        Klaaart det går http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

Kommentera

sascha jag brinner verkligen för fisket och jag hade gärna släppt tillbaka den, men nu va det så här att jag inte hade en chans att ta kort på den annars hade jag gjort det direkt

Kommentera

lugnt, förstår dig, belös lite för mycket som kanske inte hörde hemma i just din tråd, Ska inte dividera eller sno mer energi från tråden

Kommentera

Riktigt fin fisk Du skulle gjort som jag gjorde i lördags när jag fick min på 11,5kg.Hade kamera med mig men va själv i båten.Så jag la gäddan i en ikeapåse med vatten och åkte till närmsta båt jag såg på sjön Och snälla som dom va tog dom ett par bilder åt och sen släppte jag gäddan som va riktigt alert och drog ner i djupet igen
              Gilla och följ oss på facebook
              www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
              Gädda 12.70 kg 117 cm
              Gös 5.70 kg 80 cm
              Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

Ursprungligen postat av PontusPirken Visa inlägg
                var ute på en liten jerktur idag fick en redig chock när den här firren kom upp till ytan! 16 kg och 135 centimeter!
                Hej Pontus Håkansson; Grattis till 16-kilosgäddan med en längd på 135 cm. Berätta lite mer om Gäddan, hur du fångade henne och vilket bete som blev hennes baneman.

Den längsta Gädda jag själv fångat var 137 cm lång och hon vägde 16,8 kilo. Fångstplatsen var den gröngrumliga sjön Drevviken utanför Stockholm. Hon högg utanför Pers Udde en solig hösteftermiddag i septembervarmt vatten för fyrtio år sedan i slutet av 1960-talet.

Jag trollade (fy skäms) med en 4-hästars Evinrudemotor och hade en 4,6 m klinkad och tjärad roddbåt. De flesta Stora Gäddorna högg på mina hemmagjorda LEF Kid Tiger Stripe och Musky Cisco Kid Tiger Stripe (35), Red Silver (23) och Shad Silver (25) i den smalaste delen av Trångsundssundet. De verkliga "Hot Spotsen" var utanför Dinkelspiels herrgård, där den griniga gubben "Rättarn" brukade jaga Alfonso Romo och mig när vi puttrade förbi i sundet. Under kraftledningen i Trångsundssundet var ett annat verkligt säkert huggställe för De Stora.

16,8-kilosgäddan hade jag bundit fast med spunnen Doggerlina på pakethållaren och hon släpade med stjärten i backen när jag cyklade hem till Gös-Ulla i Bollmora för att visa och skryta om att jag äntligen lyckats fånga Drevvikens största Gädda. Innan hade jag fångat två Gäddor över 15 kilos vikt i Drevviken och en på 16,1 kilo vid utloppet av Långsjön nedanför Drevviken. Hela det sjösystemet med Drevviken, Magelungen, Långsjön och Tyresö Flaten höll verkliga monstergäddor åren 1967-71 åren jag bodde i Bollmora. Troligtvis finns det ännu större Gäddor i Drevviken att fånga idag för den Gäddfiskare som vet hur man lockar De Stora till hugg.

Årtionden av Gäddfiske har lärt mig att det är cirka 5 % av alla Gäddfiskare som lyckas fånga 95 % av alla Stora Gäddor i de sjöar de besöker. Pontus, Nästa Stora Gädda väntar därute i djupet på dig....
                Go for the Monster Pikes!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av blaze Visa inlägg
                  Vid första anblicken såg den smal ut för att vara 16kg men å andra sidan, är den 135cm så. Grattis till en kanonfisk!
                  Luktar avundsjuka men du vet ju att vi tar våra på fredag....Kanske inte SÅ stora men, men :P

GRATTIS till aset!!

Kommentera

ja ska väl ta å berätta hur det gick till det var i går 12/10 som jag fångade detta monster hade tänkt åka ut en längre tid men det vart inte av , men jag bestämde mig på måndags morgonen för att åka ut, vädret var mulet och ganska vindstilla, så vid 1 tiden åkte jag ut i min lilla jofa 3.70 på västerdalsälven i malung (ån ligger 100 meter från mitt hus) hade varit ute i 45min bara när det högg till, först trodde jag det var botten för det vart stumt och det rörde sig inte heller, men någon sekund efteråt så börja det dra som bara den, hon gjorde ett par rusningar sedan efter mindre än tio minuter så kom hon upp till ytan och jag fick mig en redig chock det var det värsta jag sett någongång! jag hade ingen håv, ingen huggkrok, inget "gäddgrepp" och jag är inte så van att ta så stora fiskar men händerna så jag åkte iland å drog upp den sen ringde jag farfar så han fick åka hem till mig och fota gäddan

Kommentera

Låter som ett riktigt äventyr!! Vilket minne du har nu för resten av livet. Något att berätta för barnbarnen när du själv är farfar Grattis!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 532 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34