Fiske videokamera ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske videokamera !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske videokamera !

Är det ngn som har testat denna modell och kan tycka till : Canon Legria FS200 silver
    Känns dyrt att köpa en HD kamera som skall slemmas ner mm

tycker inte priset på modellen är högt, dom flesta kamror i denna klass är rätt jämbördiga, frågan är vad du skall ha slutresultatet till. Skall du göra egna riktigt bra fiskefilmer får du nog gå upp lite. skall du bara lägga upp på nätet och bränna så du kan se på tv räcker den mer än väl.
    Jag har en äldre kamera med dv-band och en konverter så jag kan köra över den till datorn. Brända skivor att se på tv blir helt ok och filmer på nätet blir efter hur du bestämmer att dom skall vara i storlek.
    Viktigaste jag märkt är att ha en kamera med utbytbart batteri om den skall vara med hela dagen. Idag är jag begränsad till 3-tim fiske på ett batteri men skal köpa ett till så då har jag 6-tim att fiska. Är man själv får kameran gå på ett stativ under fisket så man inte missar något.

Visst blir dom lite skitiga men håll rörliga delar och linsen ren så funkar det

såhär kan resultatet bli med en dv-kamera där filmen är komrimerad för att få snabbare laddtid på nätet. http://www.youtube.com/watch?v=eDvlCBB2xk8
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Jo, menade att HD är lite för dyrt för att filma gädda,lake och sen skall stinka fisk Hade bara tänkt ha som hobbynivå. Såg att denna modell fått toppklass på cyberphoto så blev som lite sugen

Kommentera

Men min fråga är, får du några fiskar att filma ens?
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

klart du ska ha en HD, jag menar du tar schyssta fiskar så varför inte föreviga dom på en bra inspelning. Dessutom är det ett riktigt överkomligt pris för en HD kamera om den nu fått toppbetyg osv!

Kommentera

har filmat i många år när jag fiskar
            programet för redegeringen är viktigt hur filmen blir
            jag använder nu en canon hv 30 den är altid med, är du räd att något ska hända kameran köp ingen
            det som är viktigt när du ska köpa kamera och ha med dig är att du kann köpa till extern mic
            anars förstörs en massa film med brus när det blåser
            det fins en väldigt bra sida http://www.hemvideo.com/ där kan du läsa mer och ställa frågor
            köpte extra baterier och mic på ebay billigare
            har du några spesiella frågor mejla nilaborre@telia.com så ska jag försöka hjälpa dig

Kommentera

Finns en liknande på mediamarkt som Legrian, vattentålig ner till 3m ser riktigt stabil ut, men ni har väl inte Mediamarkt uppe i lappmarkerna?
              Förresten Robban såg att du hade varit ute och dragit en 11-kilos ---> http://vk.se/galleri/?gallery=31&image=12414

Kommentera

haha så ful du är Jonte. Det går sätta på extern mic på denna canon fs200

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                11 svar
                13 518 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85