björkadammen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

björkadammen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för tipset!
    Rapport kommer på söndag.

Kommentera

Hallå. Det blev inte ett skit. Inte ens en dragning i linan.Tyvärr lottades platserna ut och det blev nog inte dom bästa platserna. Men det var rätt att lotta tycker jag.60 deltagare och ca 20 fiskar kom upp.Den största runt 3,5 tror jag. Det var väldigt lite vatten i dammen så det påverkade nog.Tack för alla tips och hoppas jag kan hjälpa er någon gång!

Kommentera

Hej igen!

Trist att du inte fick nåt!

Vart blev du lottad då? Inte nära vänstra sidan stora bryggan väl? I så fall kan jag förstå om det gick åt pipsvängen för dig.

Men det är klart att när 60 st stressade flugfiskare piskar vattnet till skum att det blir oroligt för fisken också....Speciellt när de nyinsatta, fortfarade inte riktigt har aklimatiserat sig heller.

Det har varit lågvatten sedan augusti ungefär. Men fisket har funkat hyfsat trots allt. Är mer böjd att tro att mängden fiskare och vart man blev lottad ställde till det för en del.

Du får åka dit senare när det är mer den normala mängden folk där och pröva igen. Säkert, går det bättre då!

Och var 3.5 kg den största firren som kom upp? Ja, då är ju merparten av de större, nyinsatta kvar. Whaaa, ha ha! (Diaboliskt skratt). Gnuggar händerna.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2009-11-09, 22:33.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tråkigt att höra! Bättre lycka nästa gång. Vad för flugor/linor körde ni med?

Merparten av de nyinsatta kvar, gaahh.. Gnuggar händerna. Underbart!

Kommentera

Ja man får väl testa nu igentligen. Körde mest med stremers,montana och testade även masken i olika färger. Hamnade så klart borta vi den lilla viken plats 55 som det hette vid den förbannade busken!! En kille på andra sidan om mig. Vi stod i stort sett och kastade över varandras linor! Sen hade jag plats 25 direkt ner till höger men det var inte mycket bättre.Får nog ta en sväng till helgen och testa!
            Skulle ni få en över 5kg så är det min så då kan ni släppa i den igen!!!!

Kommentera

Gör det!

Hamnade du i den viken mitt emot cement röret till vänster om kontoret eller?

Där kan det vara riktigt bra ibland i så fall.

Men det var nog inget kul med så tätt packade fiskare iaf !!! Det där med korsade linor, låter nästan som torskfiske från turbåt tycker jag.

Du skulle nog ha testat nattslände puppa eller husmask, flickslände nymf och Booby också.

Jag lovar att släppa tillbaka din 5 kg firre om jag bara får den att kliva på?
              Senast ändrad av Jock Scott; 2009-11-11, 21:38.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag och Jock Scott var där idag. Två fina, mindre bågar blev det. Båda hoppade på mina flugor. Mohaaha. Alla femkilos är enligt säkra uppgifter kvar i dammen. Det måste bli en ny tur snart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 124 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen