Reklamfilm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamfilm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reklamfilm

Liten fundering kring detta med reklam,om jag inte har fel har en reklam där dom visar en kille kajaka ner för en fors och hur han säljer reklamen för att vara grön och ren och vilket bra val med deras energikälla.

Ni har säkert eran egen uppfattning kring denna reklam men jag blir äcklad av detta...varför visar dom inte den brutala sanningen?, en stor fet grå betongvägg och inte en stridande fors så långt ögat kan nå...och att den sak vara grön och ska rädda världen från alla utsläpp osv, visst kanon bara det att dom utesluter ett gäng arter för att överleva och frodas, att påstå att detta är ett grönt alternativ osv osv är ju lögn..
    Sanningen är ju den att vi har ett överskott med el i sverige..men eftersom det går att exportera så finns det en marknad för detta.

Men nu till saken... eftersom reklam påverkar oss (även om vi själva inte vill tro det) så varför finns det inga som sätter sig emot detta? fiskevårdsföreningar kämpar som ni alla vet i uppförsbacke och dom som sitter i makten bryr sig mycket lite om dessa slemmiga varelser som bara har ett värde på tallriken.

Men varför inte starta en insamling för att skapa en reklam eller liknande där dom förklarar läget och visar en annan mer ekologiskt vänlig naturkälla, detta behöver inte vara fiskevård vs kraftdammarna utan fiskevård,vindkraft(finns många olika exempel) vs kraftdammarna.

Bara jag som vill höra tex Martin falklind eller Jörgen larsson där dom förklarar laxens resa genom haven upp i älven för att sen ruttna iväg nedanför nån tråkig kraftdamm?.

Eller är jag helt ute och simmar? vad tycker ni?

Jag tycker du kopierat Ledarsidorna i senaste numren av ett av de kändaste fiskemagasinen.

Kommentera

Jag håller fullkomligt med dig!! <*)))><
      http://linusfiskeblogg.blogspot.com/ - Min fiskeblogg!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
        Jag tycker du kopierat Ledarsidorna i senaste numren av ett av de kändaste fiskemagasinen.
        Ok, då är vi tydligen på samma nivå, jag har nämlingen inte köpt nåt av dom nya som kommit ut.

Kommentera

Dom första gångerna jag hörde reklamen på radion var jag helt säker på att de sa att man kunde välja vilken hjälplös fors man ville. Vilket kanske skulle passa in på alla energibolag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 519 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85