practical joke - maggots - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

practical joke - maggots

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• practical joke - maggots

Funderar på att skoja med några "tanter" på jobbet och placera ut lite förpuppade maggots på strategiska ställen på deras kontor. Vad förvånade dom ska bli när plötsligt en dag är en massa flugor på rummet. Någon som gjort något liknande??

Läste om en fiskebutik som gick i konkurs i södra England. Efter några dagar fick hela stadsdel ett problem med flugor.
    Visade sig att när affären lades ner, hade ägaren stängt av kylen och öppnat alla burkar som fanns kvar innan han gick därifrån.

Kommentera

Jag hade för mig att de maggots vi köper föpuppas till vinglösa husflugor.

Bara vissa har vingar eftersom det inte helt går att avla bort. Är jag helt ute och cyklar?
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

En klasskompis till mig i gymnasiet spelade mig ett "practical joke" när vi bodde i samma lägenhet...

Jag började reagera på att något i mitt rum luktade äckligt men jag kunde verkligen inte hitta något. Så jag löste genom att vädra.

Men någon vecka efter luktade det riktigt äckligt och det spelade ingen roll om jag hade fönstret stängt eller öppet längre.

Plötsligt en dag när jag öppnar dörren till mitt rum möts jag av en svärm helikoptrar som attackerar mig i dörröppningen. Då flippade jag över och vände uppochned på hela rummet. Visade sig att min rolige kompis hade gömt en påse med lövbiff bakom bokhyllan...

Och det hade givetvis tillslut resulterat i maggots.

Kommentera

Gjorde lumpen som flygplatsbrandman och det gäng som muckade av innan vårt ställde 5-6 öppna maggotburkar ovanpå skivorna i taket, självklart med ett litet hål i en av skivorna. Någon vecka efter att de muckat hade vi fluginvasion och det var inte helt lätt att lista ut var de kom ifrån...
          http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

En burk maggots i chipsskålen brukar sätta fart på partyt ... men det funkar i müssin dagen efter också ...
            :O)
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Detta var ren misstag, men kul ändå!

Efter en kall helg i Blekinge kom jag hem sent på Söndagskvällen och slarvade med uppackning av grejorna. Ståltermos som jag haft gulaschsoppa i ställde jag på köksbänken innan jag blev distraherad av något.
              Packade upp resten och kröp sedan ner i sängen.
              Reflekterade inte mer på termosen förrän två veckor senare när jag skulle ut.
              Plockade fram termosen för att fylla den med kaffe, då slog det mig att det var tyngre än vanligt!

Japp! Min käraste hade varit hjälpsam. Hon hade sett termosen på köksbänken och stoppat undan den i skåpet där den ska stå.

Inte världens godaste doft kan jag lova!

Kommentera

Hahaha! kul läsning:-)
                jag o nåa vänner la maggots i en elak tjejs skåp i grundskolan! haha blev rektorn direkt för min ena kompis!
                tur hade vi andra;-)
                Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Ställ fram färdigkokt ris i en tallrik på fikabordet, tillsätt röda maggots.
                  Folk kan inte låta bli att stirra på andras mat...
                  Voilá! Instant äckel.

Kommentera

Jupp, min far har gjort maggot versionen också. Han ställde en burk med maggot utan lock uppe på en kompis bokhylla. Blev nog skapligt med flugor i den lägenheten =)
                    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen