Tjena . ska beställa nya 3 krokar nu. jag ska ha dem till vinterfisket med levande mört. vilken storlek ska man beställa ? tycker ni ? har ingen jätte erfarenhet utav 3krokar i detta sammanhang. antingen blir det owner eller vmc. får se vilket. jag tror att det blir 4or eller 6or . är det för stort/litet? kanske 2or eller 3/0 ? tipsa mej tack
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
3-krokar Hjälp :)?
Collapse
X
-
3-krokar Hjälp :)?
Tjena . ska beställa nya 3 krokar nu. jag ska ha dem till vinterfisket med levande mört. vilken storlek ska man beställa ? tycker ni ? har ingen jätte erfarenhet utav 3krokar i detta sammanhang. antingen blir det owner eller vmc. får se vilket. jag tror att det blir 4or eller 6or . är det för stort/litet? kanske 2or eller 3/0 ? tipsa mej tack
[FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me !
[/FONT]Taggar: Ingen
-
Ja tycker 6:or är bra allrond funkar även till större abborre .Ursprungligen postat av LantzFisk1 Visa inlägg
4:or är onödigt stort dör bara mörten fortare .Gamakatsu , Owner är krokar ja använder Wmc å Mustad är bra också. Eagle undviker ja för dom rostar för fort .´
Bästa är å kolla pris å köpa storpack . Oftast mycket dyrare å köpa 10 pack eller vad dom säljs i butik.
/Fredrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggJa tycker 6:or är bra allrond funkar även till större abborre .
4:or är onödigt stort dör bara mörten fortare .Gamakatsu , Owner är krokar ja använder Wmc å Mustad är bra också. Eagle undviker ja för dom rostar för fort .´
Bästa är å kolla pris å köpa storpack . Oftast mycket dyrare å köpa 10 pack eller vad dom säljs i butik.
/Fredrik
Att en 4:a är onödigt stor kan jag inte hålla med om... Att mörten dör har inte hänt mig heller, fasst du kanske kör med yngel som betesfisk.
Ja själv kör nästan enbart med 4:or, men var inne på en affär förut och köpte ett gäng 2:or som jag ska använda när jag kör större bete.
Kommentera
-
Det finns olika åsikter om krokstorlek. Kolla in svaren och diskussionen i denna tråd så får du skapa dig en egen uppfattning. http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=storlek+krok
MVH // ZebbeZebaztian ZzZ
Kommentera
-
tycker du ska köra på size 4. Sen gamakatsu, helt fantastiska krokar. Tål myccket stryck och håller skärpan länge.
Sen att mörten dör snabbare med en 4 än en 6as krok beror på hur du krokar fisken.
Sen, är det inte olagligt att tackla med levande fisk ? ;DOh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 482 visningar