Färgade flätlinor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färgade flätlinor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färgade flätlinor!

Undrar om ni använder färgade flätlinor (typ neongul PP) när ni jiggar efter gös o abborre... jag kna förstå om det är lättare att se huggen men skyggar inte fisken för färgen?

du kan måla dom närmaste metrarna vid betet med någon mörk vattenfast penna, ifall du tror att fisken skulle skrämmas
    Tube for life

Kommentera

jag kör neongul PP hela vägen ner till tafsen.....målade förut svart men märkte absolut ingen skillnad. Körde gul FL på balansfisket förut oxå knuten rakt på balansaren, ingen skillnad där heller.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Sen när visste fisken vad en lina är? P-U har helt rätt..Som folk som tror man måste dölja kroken med betet när man metar..ha

Kommentera

MM håller med sen när lärde sig fisken vad en lina är Är som för min morfar hehe åldern börjar nog ta ut sin rätt fick över 100 meter sprit ny fireline av honom för han skulle köpa ny fireline lina för den jag fick blänkte för lite och han var helt säker på att det var därför han inte fick någon fisk
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Men visst kan fisken skygga för lina!! pröva att meta mört med 0,40 så får ni se. Sen vet jag inte huruvida färger påverkar särskilt mycket ,men jag vill inte lämna saker åt slumpen så jag undviker helst fluofärg på linan.

Kommentera

mm men 0.40 är ju lite väl styvt för mörtmete tror inte dom ser linan direkt men dom lär ju känna den och känna motstånd!
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Visst men ibland kan de ju va sjukt skygga så att man måste byta från 0,16 till 0,10 för att få ett bättre fiske. Vet inte vad det beror på men att det har med motstånd att göra har jag svårt att tro när det gäller såå små dimensioner.

Kommentera

Fluogul eller mossgrön...Är inte fisken färgblind? Hur kan vi veta att inte mossgröna kanske syns bättre mot en ljus himmel? Min erfarenhet är att linans färg inte har betydelse.Men däremot kan det ibland ha betydelse om linan syns eller inte. Då blir det Fluocarbon.

/Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

jag köpte gul PP för nån vecka sen och för att ha att till havsöring, har hittills fiskat två gånger med den och fått en liten öring + två hugg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 526 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34