Silver Hawk CC eller Shark CC ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver Hawk CC eller Shark CC ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silver Hawk CC eller Shark CC ?

Tänkte köpa mig en nya båt och skulle behöva lite råd.

Båtarna jag är intresserad utav är antingen en Hawk eler Shark -06 och framåt.
    Någon som haft någon av dessa båtar och kan ge lite ris o ros om dom?

/Tack på förhand Fish1t

Jag har en hawk (äldre 520 och DC) med honda 90. Båten går bra i vattnet, betydligt mindre "klapp" än bustern jag hade tidigare. Jag kollade på hawk och buster XL men valde silver och har inte ångrat mig.

Silver är rättså liten på insidan så ta hellre än shark som ni är flera som fiskar ur båten samtidigt. I min båt kan 3 pers fiska samtidigt utan problem.

Spara inte på motorn. 90 är max på min men skulle gärna ha 100 eller 115.

Kommentera

Snål farsa?

Säg åt gubben att öppna lädret. Nya Buster Magnum Pro är det som gäller...
      Större beten fångar större fiskar...

Kommentera

Silver shark!

Kommentera

Hawk är bra men Shark är bättre främst för innerutrymmena och sjöegenskaperna så kör på en sån, motormässigt så inte under 100hk 115 är ganska optimalt, polarens Shark marschar 28 knop på lite drygt 4000 rpm med 2 man och utrustning med en Suzuki 115hk och drar då ca 0,65 l/nm vilket är klart bra.

Kommentera

Båda båtarna är fin och har man plånboken så är shark mer båt för pengarna..Däremot så är tycker jag CC modellen är helt värdelös om du har för avsikt att fiska spinn från båten och om du vill vara fler än 2 som gör det i min mening! I mitt eget val så blev det en DC då jag prioriterar spinnfisket före trolling. Däremot är det jävligt små durkytor i DC och sen har dom stulit väldigt mycket plats för loggan etc på sidan av båten..Men det är där flytmaterialet sitter så det kommer man nog vara glad för en dag! Annars bara positivt om båten. Vi kör 100hk 4-takt EFI på våran och det marschar kring 22-24knop med 3 pers och utrustning. Den drar då 0,6-0,7 vilket känns okej..
            Instrumenten tycker jag är lite plottriga och av någon anledning så visar den farten i km/h vilket känns rätt meningslöst ?!?
            Som med alla båtar med självläns så kan det irritera om man är dum nog att förvara kläder vid utblåset i båten (av någon anledning hade jag lagt min jacka där häromdagen).

Med en balkong matta i durken så blir det relativt undehålls fri också!
            Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 453 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art