Kom inte och snacka skit, jag kan visst tillaga fisk :o
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
C&R fiskare är lata
Collapse
X
-
Det är skönt att du vet vad en slaktmask är men tyvärr slaktar man en gris levade idag den går genom en trumma med bilavgaser innan man klöver den på mitten.Originally posted by Bergman
Det finns faktiskt folk som får ganska mycket fisk när dom är ute och svingar/metar. Om man plockar upp all fisk man får skulle man behöva en stor kylanläggning och tugga Gädda året runt minst 5 ggr om dagen ...
Att grisen lever när dom snittar upp den är nog undantagsfall här i sverige då vi brukar använda slaktmask för att avliva med.
Kan bara konstatera att en C&R fiskare tycker att vi behandlar våra djur väl på våra slakterier.
TheBäst om du hittar stavfel kan du gärna ringa 0706737820C&R hit ... C&R dit ..... egentligen mest ett storstadsfenomen.
Kommentera
-
När min farsa var liten så bodde han uppe i dom norrländska skogarna och då fiskade han väldigt mycket, på den tiden så dödade han dessutom all fisk för att ta hem den eftersom det inte alltid fanns överdrivet med mat. Men eftersom att tiderna har förändraats så behöver man lyckligtvis inte ta hem fisken i ekonomiskt syfte som många behövde förr.Originally posted by Roland Mohlin
Jag tror att du är mammas lilla gosse som alltid haft maten stående på bordet. Misstänker att du även har gått på fiskegymnasiet i Forshaga.
Jag tycker dessutom att det är godare att gå och köpa min fisk än att äta den fisken jag fångat själv. Det jag inte gillar med att ta hem fisken är för det första att döda den, sålänge någon annan gör det jobbet åt mig så är jag nöjd, sen så tycker jag inte om att rensa fisken heller, tar bara massa tid.
Kommentera
-
Kul att du är ärlig, det verkar som att titeln på tråden är OKOriginally posted by MastaPike
När min farsa var liten så bodde han uppe i dom norrländska skogarna och då fiskade han väldigt mycket, på den tiden så dödade han dessutom all fisk för att ta hem den eftersom det inte alltid fanns överdrivet med mat. Men eftersom att tiderna har förändraats så behöver man lyckligtvis inte ta hem fisken i ekonomiskt syfte som många behövde förr.
Jag tycker dessutom att det är godare att gå och köpa min fisk än att äta den fisken jag fångat själv. Det jag inte gillar med att ta hem fisken är för det första att döda den, sålänge någon annan gör det jobbet åt mig så är jag nöjd, sen så tycker jag inte om att rensa fisken heller, tar bara massa tid.C&R hit ... C&R dit ..... egentligen mest ett storstadsfenomen.
Kommentera
-
Roland. Jag tror inte det är nån bra idé att som helt ny på fiskesnack försöka sätta alla andra på plats. Låt den här tråden rinna ner från förstasidan och var lite mer konstruktiv framöver. Jag menar detta som ett ärligt råd och inte som ett sätt att tjafsa emot.
Kommentera
-
Det är klart att man ska, utan dåligt samvete ta upp det man tänker äta upp. Att ta upp mer än så är inte sportfiske eller lustfiske.
Frågan är vad som är bäst för naturen. Att äta en fisk som man fångat själv eller en som fiskeindustrin har fångat?
När man har fiskat själv så har man i varje fall inte dragit upp tonvis med bifångster som bara kastas tillbaka till måsarnas stora glädje.
Har man dessutom tanken att äta fisken så vill man väl ha en så god fisk som möjligt. De flesta arter är godast i mellanstorlek. Har man ätit en träig 9 kilosgädda en gång så är man korkad eller utan smaksinne om man gör om det. Då är det inte fel att släppa tillbaka de stora efter ett foto och vägning. ( Det är en vacker syn när dom simmar tillbaka)
Har man fisk i frysen så är det väl också naturligt att släppa tillbaka det man inte behöver. Inte som vissa fiskare nedåt landet som jag har hört om. Dom fiskar tydligen upp tonvis med lax varje vecka och förstör laxfisket för oss som bor längre upp i landet.
Men man blir SÅ jävla less på alla rabiata c&r fanatiker som bara sprider en massa osämja runt fisket.
Å andra sidan så har jag arbetskamrater (ej fiskare) som på fullt allvar tycker att c&r är som att skjuta rådjur med bedövningspilar för att få väga och fotografera dom.
Vi måste hitta det svenska "lagom" i fisket!!!!!!
Kommentera
-
m@
Arne, tycker du ska ta samma diskussion med din klubbkompis tillika fiskepolare Anders... Har sagt det tidigare måttlighet är en dygd! Med tanke på hur pass mycket man fiskar så skulle det bli väldigt mycket av fiskdiet om man tänkte som herr provokatören som startade tråden. Rätt tillämpat så är ju C&R en framgång utan dess like, kika på Löddefisket och Idsjöströmmens sätt att se på saken: DET FUNKAR! Ska det vara så svårt att acceptera? Håller med om att egen fångst är gudomlig och köper ytterst sällan fisk från affären. Framförallt bör man undvika Norsk odlad lax som är ur ekologiskt perspektiv förkastlig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar