Respekt ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Respekt ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Självklart kan man ta upp matgädda, men inget över 4kg!
    Vill man ha mer mat, ta 2st 3-4kg fiskar då istället..

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
      Självklart kan man ta upp matgädda, men inget över 4kg!
      [...]
      Jo, det kan man nog visst det. Så länge det är i överrensstämmelse med gällande regler för det aktuella vattnet så går det fint.

Vad är det som får dig att komma med detta kategoriska, tvärsäkra uttalande - dessutom med utropstecken efter?
      Klart folk kan få plocka en större gädda (eller annan fisk) också - den kanske smakar sämre men man B]kan[/B] definitivt ta upp den...

Men det var kanske bara det kulinariskt tveksamma i handlandet du ville markera?

Kommentera

Tjena, det är absolut ej ett korrekt beetende av den andra killen. Man kan ju komma ner och kika och ta det lugnt och fråga vad ni gör med fisken, Och Catch and Release bygger ju bara på att ta upp rätt fisk, jag tycker själv att man kan ta upp fisk om man tar upp rätt fisk.
        sigpic
        www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan Visa inlägg
          Jo, det kan man nog visst det. Så länge det är i överrensstämmelse med gällande regler för det aktuella vattnet så går det fint.

Vad är det som får dig att komma med detta kategoriska, tvärsäkra uttalande - dessutom med utropstecken efter?
          Klart folk kan få plocka en större gädda (eller annan fisk) också - den kanske smakar sämre men man B]kan[/B] definitivt ta upp den...

Men det var kanske bara det kulinariskt tveksamma i handlandet du ville markera?

Tänk till lite. Varför ska man ta upp en större gädda när den i nästan alla fall smakar sämre? Hur långt har man tänkt då tycker Du?

Kommentera

Ursprungligen postat av TulleG Visa inlägg
            Det jag inte fattar är varför man bara trycker så hårt på C&R av gädda men att slänga upp ett par havsöringar är helt ok. kör C&R 99,9% av allt jag fiskar.

Behandla andra som du vill bli behandlad själv, ganska enkel matte..
            Jo därför att i många älvar ät det stödutsatt öring folk får och vem bryr sig om odlad fisk som ej kommer att rubba ngn balans mm .

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
              Tänk till lite. Varför ska man ta upp en större gädda när den i nästan alla fall smakar sämre? Hur långt har man tänkt då tycker Du?
              Jag tycker att du har rätt (givetvis) - vanliga (läs: mindre fiskeintresserade än vi) människor håller inte med...

Min poäng är att du bidrar till att polarisera debatten.

Sedan vet jag inte om det är så värst stor skillnad i smak.
              Rent logiskt borde en riktigt gammal gädda vara "träigare" men jag har aldrig testat själv så jag kan inte uttala mig. Har aldrig sett några tester heller...

(miljögiftsinnehållet är givetvis en annan sak - där har man gjort tester)

Kommentera

Tyvärr tror jag att ovanstående beteende bara är början. C&R-fanatikerna är ungefär lika nyanserade som de olika parterna i vargdebatten.

Kommentera

Hehe, kontentan är nog ändå att ingen gillar en fundamentalist oavsett om det handlar om religion eller kanske C&R, man måste kunna ifrågasätta sin egen uppfattning om världen. Just den egenskapen att ifrågasätta sig själv och sitt handlande brukar ju saknas hos många yngre män. Jag talar av egen erfarenhet som trodde jag visste, kunde och insåg allt för inte så många år sedan...

Givetvis betedde han sig fel, oavsett vad man sysslar med om det är fiske eller något annat så ska man ju som utomstående i sammanhanget vänta med att dömma innan man har tillräckligt med fakta! Vidare kan man ju vara trevlig även om ni nu hade gjort fel!

Mja.. Fiska på antar jag..
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Härligt att du, precis som jag, får fiska på arbetstid.

Annars det ju självklart ett idiotiskt beteende vi tyvärr ser överallt i samhället. Här hemmakring hinner man t.ex. inte ens plocka upp hundbajset innan en kärring som bor i närheten skriker att man ska göra det. Vad ska man göra? Stå med påsen under hunden beredd att fånga det som trillar ner?

Var trevlig, ge folk chans att göra rätt innan du dömer dom.
                    http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Typiskt folk med hip-hop-keps
                      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg