Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Konsten att vägleda sin grabb rätt !!
Collapse
X
-
Det är rätta takter! Ungar älskar haspelrullar...
Min dotter (nu snart 5 år gammal) fick som 3-åring ett förslag:
- Pappa ska köpa dig ett fint toppknutet metspö!
Hon svarar: - Det vill jag inte ha!
Jag frågar: - Varför?
Hon svarar snabbt: - Det har ingen haspelrulle!sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
-
Detta är fan riktigt viktigt!
Själv uppskattar sonen (drygt 3 år började fiska när han var 2,5 år) både mete från bryggan och torskpilkning. det viktigaste är att det nappar ofta. Han har dock lite problem att hantera torskfisket själv, men på toppknutet tog han sina första fiskar helt själv förra sommaren.
Nu skall man bara hålla i det....
Kommentera
-
Jag gjorde misstaget att köpa en inkapslad spinnrulle till älsta grabben när han var 4-5 år. Rulle och spö var enligt säljaren anpassad barn i den åldern. Dock visade det sig att frikopplingsknappen satt så högt att han inte nådde upp... Vi bytte snabbt till haspelrulle, detta funkade klockrent!Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggDet är rätta takter! Ungar älskar haspelrullar...
Mellan grabben på 5 år landade sin första fiskar idag, det blev ett par näbbgäddor på spinn. Efter denna dag så kan jag nu konstatera att vi kommer vara minst tre i båten när det ska fiskas nästa gång. Själv kommer jag nog få sköta ankare, motor och åror medans pojkarna fiskar. Att se dem få fisk är dock minst lika roligt som att få något själv.
Kommentera
-
Min äldsta dotter är nu 4,5 år, förra sommaren så drog hon sin första kilosöring. Vanlig hederlig bonnatrolling med spöna i näven. Hon ids väl inte sitta själv med spöt alltför långa stunder men veva upp sin fisk själv fick hon göra.
Kommande 2 måndagar så skall det vara mina öringreportage i Västerbottenkuriren, håll utkik efter det Pasi, andra veckan misstänker jag att det blir en stor bild där hon håller upp sin öring med farfar.
Om jag nu bara kan få mina värdelösa båtmotorprojekt att fungera så tänkte jag ta med henne ut i båten i sommar här kring Umeå. Ekonomin nu som pappaledig i 10 månader tillåter inga nyinvesteringar på båtfronten.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 142 visningar