12 dagar jerkande.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

12 dagar jerkande..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sen på gädda som är hungrig och huggvillig i medelvikt tvekar inte att hugga på dina drag, vilken färg dem än är eller hur du än rycker hem dem Trust me.

Kommentera

Sätt på ett skreddrag eller spinnare och det kommer gå bättre. Jerkbait är sällan någon irakelmedicin i mindre vatten.

Kommentera

byt ställe, varför nöta 12 dagar med 1 fisk. om det skulle finnas gädda där du är så tycker jag nog du skulle ha fått mera, fast gäddan inte är på "hugget".

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
          Sätt på ett skreddrag eller spinnare och det kommer gå bättre. Jerkbait är sällan någon irakelmedicin i mindre vatten.
          Jeg fisker two gange i wecken i et lille voldanlæg i kjøbenhamn, har sidan 1 Maj fåt to på 7 kilo, fire på 4, och en på tio. Alle på 20 cm Suicks eller Coloradospinnare. Så vist går det med på store beten i små vatten.

Men vist er skjeddrag bra, det har jeg inta fisket med i mange år
          Senast ändrad av killerbug; 2010-05-24, 09:24.

BDFI.DK

Kommentera

Ursprungligen postat av oki_88 Visa inlägg
            byt ställe, varför nöta 12 dagar med 1 fisk. om det skulle finnas gädda där du är så tycker jag nog du skulle ha fått mera, fast gäddan inte är på "hugget".

Perho å är ganska lång och som ja skrev som svar tidigare har jag nött på en 15km lång sträcka längs med ån...och i ån finns mycket gädda men tydligen inte där jag är..:P ,igår tog vi 2 st 1,7 och 1,5 kg...

Kommentera

byt ställe och återkom dit vid ett annat tillfälle och prova, Eller prova en helt annan plats på ån och prova något annat, mete brukar vara lätt i åar till exempel och är ofta effektivt. att få sådär lite gädda i ån och dessutom så små låter efter ändå så pass mycket tid så bör du ju utveckla det du har fått vidare för att kunna se vad/vart/vilket/när/hur som är bäst i ån. liksom.. två stycken på 1,5 och 1,7 kg, sånna smågäddor brukar finnas i princip överallt och är ej kränsa. Men misstänker du att det går stor gädda där och att det är ett roligt vatten så "plugga vidare" då.

Hoppas det går bättre i fortsättningen, skitfiske!

Kommentera

Jag åkte ut till en närbelägen sjö igår och där var gäddorna hungriga
                5 gäddor på 1 timme men ingen över 4 kilo.... nu undrar jag om det är ofta så att flera gäddor står på nästan exakt samma plats? igår krokade jag en 2:a nån meter utanför vassen brevid en sten och det tog ca 1,5 min tills jag kasta ut slidern tillbaka på samma plats och då small det till direkt...denna gång en 3,7...

Kommentera

Det är ganska vanligt förekommande nu när det är "lek" tider att gäddan står väldigt tätt inpå varandra. Men annars är dom revirs fiskar. Vissa gäddor är vandrade men övervägande del har sitt revir. Men så fort en sticker från sin plats tar en annan över. Samma gäller öringen...
                  Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Fiskar du från båt? Låter som om du är på fel plats helt enkelt oavsett om gäddan leker eller inte. Alla gäddor leker inte samtidigt så det gäller att hitta fisk som inte lekt eller som lekt klart.

Pröva hitta någon vik där det är någon grad kallare där fisken inte börjat leka än. Nu så här års är de ju klara och har börjat ställa sig i branterna och på grynnorna så pröva jerka där nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av GrossGuidar Visa inlägg
                      Fiskar du från båt? Låter som om du är på fel plats helt enkelt oavsett om gäddan leker eller inte. Alla gäddor leker inte samtidigt så det gäller att hitta fisk som inte lekt eller som lekt klart.

Pröva hitta någon vik där det är någon grad kallare där fisken inte börjat leka än. Nu så här års är de ju klara och har börjat ställa sig i branterna och på grynnorna så pröva jerka där nu.

Tack för tipset!
                      när jag är ute på sjön e det båt som gäller,men när jag fiskar i ån så fiskar jag bara från kanterna..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 517 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34