Tips på bra haspel fiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra haspel fiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra haspel fiskeset

Hejsan
    Jag är nybörjare inom fiske!
    Hängde med min polare iår flera ggr och fiskade och nu har jag blivit väldigt intresserad.
    Känner mig ganska påläst och har sett tre dvd filmer och många klipp på youtube men det jag inte vet är vad jag ska köpa för fiskeset som ska vara helt ok.
    Jag var på en jakt & fiske affär och frågade vad jag kunde köpa för under 1000 lappen och då tipsade han mig att köpa shimanos billigaste rulle som kostade ca 300:- och en teleskopspö för 300:- som var jätte dålig, ringen på toppen lösnade eftyer typ 30 kast och rullen var så dålig att det blev knutar och grejer på linan väldigt ofta. Mycket STRUL! Och jag vet att jag kastar rätt bra eftersom sånt händer inte alls när jag använder min polares grejer.

Nu har jag tänkt att skaffa mig ett bättre haspel fiskeset dvs fiskespö och rulle och nu kan jag tänka mig att lägga 1000kr -1500kr till en bra haspel spö & rulle.

Vad kan ni rekommendera mig? Jag är student och vill inte kasta mina pengar i sjön och bli tvungen att köpa 10st fiskeset tills jag blir nöjd.

Tack på förhand!
    Poyye
    En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst!!!

Shimano Catana RA - 2500
    Billig och bra rulle. Pris ca 700kr.

Ron Thompson Tyran - 8' - 10-30 Gram Kostar runt 700kr
    Detta är det spö som tål mest av de jag testat, du kan lyfta o böja den massor utan att nåt går sönder.
    Du kan lyfta 10kg med spöt!

Kommentera

Gå in på PO:S (i sundsvall) och snacka med LarsÖ så fixar han fram bra grejjer åt dig!

Jag har ett Berkley Lightning Rod 8" 10-30gram och en Okuma Hexana RD30 rulle och dessa funkar klockrent!
      Kostnaden för dessa separat är ca 1500kr. Tillsammans i ett paket blir de säkert billigare!
      Funkar klockrent!