Tips på bra septemberfiske efter öring & lax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra septemberfiske efter öring & lax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra septemberfiske efter öring & lax

Hej på er,
    Rickard Aronsson heter jag och jag vill gärna ha tips om bra septemberfiske efter öring och lax. Hela sverige är av intresse, från Mörrum till Treriksröset. Fiskar helst fluga men gärna kombinerade vatten då alla i sällskapet inte fiskar fluga.

Tack på förhand!
    MVh/ Rickard - Stockholm/Borlänge...

Hej! Hökensås är ju ett område som har flera Put and take sjöar, och är trevligt att fiska i. http://www.hokensas.se/ Annars, om du vill norr över? Då har du ju inte så långt till Särna - Idre området heller. http://www.destination-alvdalen.se/fiske.html

Eller Lillhärdal (Orsa finnmark) Härjeån t.ex. http://www.releasethefish.se/fiskeva...tland/harjean/
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-28, 10:28.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hej Göran,
      Tack för dina fina tips! Ska kolla upp dina länkar så får vi se var vi hamnar!

Tar gärna emot fler tips!

Kommentera

Varsågod.

Lax, så skulle jag nog säga Norge....Men nästa år runt denna tid då. Nu blir det tufft att hitta ställen där ni kan få fiska Lax / HÖ skulle jag tro? I Norge finns det ju ett antal mindre Lax och HÖ älvar som inte kostar skjortan att fiska i en vecka om man är 3-4 st som delar på kostnaden.

Etne älv, t.ex är en grymt fin liten älv. Tinga boende och fiske nu¨för nästa år i så fall. Gäller nog de flesta lax älvar i Norge.

I Norge, abonerar man ju oftast en älv sträcka per dygn. Viket är mycket bra då vattnet kan få en chans att vila mellan fiske passen. Och ni har fina fiske möjligheter på HÖ på natten också. Men både vid Lax och HÖ fiske måste ni lösa en fiske licens ut över dygns hya / fiske kort. Det gäller även fjäll röding fiske.

Här kan du lösa trygden on line:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-29, 23:19.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Varsågod.

Lax, så skulle jag nog säga Norge....Men nästa år runt denna tid då. Nu blir det tufft att hitta ställen där ni kan få fiska Lax / HÖ skulle jag tro? I Norge finns det ju ett antal mindre Lax och HÖ älvar som inte kostar skjortan att fiska i en vecka om man är 3-4 st som delar på kostnaden.

Etne älv, t.ex är en grymt fin liten älv. Tinga boende och fiske nu¨för nästa år i så fall. Gäller nog de flesta lax älvar i Norge.

I Norge, abonerar man ju oftast en älv sträcka per dygn. Viket är mycket bra då vattnet kan få en chans att vila mellan fiske passen. Och ni har fina fiske möjligheter på HÖ på natten också. Men både vid Lax och HÖ fiske måste ni lösa en fiske licens ut över dygns hya / fiske kort. Det gäller även fjäll röding fiske.

Här kan du lösa trygden on line:

http://www.inatur.no/o2/Shop-FishTax/?forceLocale=en_US

Etne älven er stengt for tiden, och kommer nog inte till at opna igen för om non år.
          Du kan prova Modals älven den ligger nordom Bergen, och har stor havsöring och non enstaka lax.
          Annar er oxå Matre älven bra på denne tiden.
          ><)))(°>

www.aurebu.com
          www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar