Nu är jag igång igen....
, är inne på att börja med fluga om inte annat så till nästa vår. Jag har ett gammalt spö från ca 10 -15år tillbaka blev aldrig av att jag lärde mig ordentligt och tänkte nu börja försöka igen, fick på annat håll förklarat för mig att jag skulle köpa ett som låg lite lägre i klass #3,4,5 istället för mitt gammla #7/8.
Nu är bara frågan kan jag köpa spö och använda mig av min gammla Aburulle från det gammla?, eller måste man ha en rulle som passar för spöklassen har det nån betydelse alls? Jag vill framförallt fiska med flyt och torrfluga, Det är en riktig jungel detta med flugfiske
och vill gärna få allt så rätt som möjligt innan man börjar.
, är inne på att börja med fluga om inte annat så till nästa vår. Jag har ett gammalt spö från ca 10 -15år tillbaka blev aldrig av att jag lärde mig ordentligt och tänkte nu börja försöka igen, fick på annat håll förklarat för mig att jag skulle köpa ett som låg lite lägre i klass #3,4,5 istället för mitt gammla #7/8.Nu är bara frågan kan jag köpa spö och använda mig av min gammla Aburulle från det gammla?, eller måste man ha en rulle som passar för spöklassen har det nån betydelse alls? Jag vill framförallt fiska med flyt och torrfluga, Det är en riktig jungel detta med flugfiske
och vill gärna få allt så rätt som möjligt innan man börjar.

Kommentera